مواضع مسکو نسبت به تحولات پیرامون مذاکرات وین

© Sputnik / Nataliya Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر "اشتباه استراتژیک" غرب در رابطه با روسیه از دیدگاه آلمانی ها
اشتباه استراتژیک غرب در رابطه با روسیه از دیدگاه آلمانی ها  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.12.2021
اشتراک
نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی به تشریح مواضع مسکو نسبت به تحولات پیرامون مذاکرات وین پرداخت.
به گزارش اسپوتنیک، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در گفت‌وگویی با بخش روسی "پارس تودی" اظهار داشت: تیم مذاکره‌کننده ایران در وین جدیت بالایی دارد و آن‌ها توانسته‌اند به زودی سازگار شوند و مهارت بیشتری در موضوعات کسب کنند.
اولیانوف درباره مواضع شرکای اروپایی برجام در مذاکرات وین تصریح کرد: مواضع آن‌ها تعجب آور است و انگار اولین بار است سر میز مذاکرات نشسته‌اند و گاهی‌ اوقات مواضعی نامعقول اتخاد می‌کنند.
میخائیل اولیانوف نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.12.2021
بیانیه سفارت روسیه در ایران درمورد تحریف سخنان میخائیل اولیانوف
نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که تا چه اندازه صریح مطرح شدن درخواست‌های ایران به سرعت گرفتن مذاکرات و تعمیق بحث‌ها کمک کرده است،‌ بیان داشت: همتایان ایرانی درخواست‌هایشان را نسبتا واضح مطرح کرده‌اند که از جمله آن‌ها ارائه مکتوب طرح‌های پیشنهادی‌شان بود. از دیدگاه روسیه، این یک گام رو به جلو است، چون در پایان شش دور قبلی مذاکرات، هیچ توافق مکتوبی حاصل نشد و هیچ توافق رسمی‌ای نهایی نشد.
این دیپلمات روس افزود: روند مذاکرات به شدت در حال پیش‌رفت است و طرفین مذاکرات از صبح تا شب در حال برگزاری دیدارهای دوجانبه، سه جانبه، چند جانبه، رسمی و غیر رسمی هستند. برای روسیه و دیگر مذاکره‌کنندگان اهمیت دارد که مذاکرات از توافق اصلی سال ۲۰۱۵ فراتر نروند، چون بحث فعلی درباره بازگشت به برجام اصلی است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала