بریتانیا، چین را به دلیل استفاده از قانون امنیتی در هنگ کنگ سرزنش کرد

© AP Photo / Alastair Grantبریتانیا، چین را به دلیل استفاده از قانون امنیتی در هنگ کنگ سرزنش کرد
بریتانیا، چین را به دلیل استفاده از قانون امنیتی در هنگ کنگ سرزنش کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.12.2021
اشتراک
بریتانیا چین را به دلیل استفاده گسترده از قانون امنیت ملی در هنگ کنگ که جزئیات حملات به قوه قضائیه شهر، گروه های جامعه مدنی و دیپلمات های خارجی را تشریح می کند، سرزنش کرده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، لیز تراس وزیر امور خارجه انگلیس در گزارش شش ماهه دولت این کشور درباره هنگ‌ کنگ اظهار کرد: تضعیف تدریجی آزادی در هنگ‌ کنگ، هتاکی آشکاری علیه آزادی و دموکراسی است.
تراس در پیشگفتار این گزارش چنین نوشت: تنها یک سال پس از تصویب قانون امنیت ملی، مقامات چین و هنگ‌ کنگ از این قانون و نهادهای مرتبط علیه همه مخالفان استفاده کرده‌ و جامعه مدنی و مطبوعات آزاد را در هنگ‌ کنگ هدف گرفته‌ اند... در تنگنا قرار دادن آزادی بیان و دیدگاه‌ های متفاوت، همچنان نظام نظارت و تعادل قوه مجریه را تضعیف می‌کند.
مقامات پیشین هنگ‌ کنگی به حبس محکوم شدند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.10.2021
مقامات پیشین هنگ‌ کنگی به حبس محکوم شدند
به نظر می‌رسد این گزارش که وقایع شش ماهه اول سال جاری تا ماه ژوئن را پوشش می‌دهد، از گزارش‌ های پیشین که این قانون امنیت ملی را نشانه گرفته بودند، لحن جدی‌ تری دارد.
مقامات چین و هنگ‌ کنگ در بیانیه‌ هایی، این گزارش را محکوم کردند و سفیر چین در لندن هم هشدار داد: تلاش‌ های انگلیس برای ایجاد مشکل در هنگ‌ کنگ یا استفاده از آن برای مقابله با رشد چین، موفقیت‌ آمیز نخواهد بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала