امارات مذاکرات با آمریکا برای خرید جنگنده های اف-۳۵ را متوقف کرد

© Photo / Public domain/Robert Sullivanامارات مذاکرات با آمریکا برای خرید جنگنده های اف-۳۵ را متوقف کرد
امارات مذاکرات با آمریکا برای خرید جنگنده های اف-۳۵ را متوقف کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.12.2021
اشتراک
گزارش ها حاکی از آن است، که ابوظبی مذاکرات برای خرید جنگنده های اف-۳۵ را از پیمانکار دفاعی آمریکایی لاکهید مارتین به حالت تعلیق درآورد.
به گزارش اسپوتنیک، یک مقام اماراتی روز سه شنبه به اسپوتنیک گفت: امارات متحده عربی به ایالات متحده اطلاع داده است که مذاکرات برای دستیابی به اف-۳۵ را متوقف خواهد کرد. وی در توضیح گفت: الزامات فنی، محدودیت های عملیاتی حاکمیتی و تجزیه و تحلیل هزینه ها و فواید این جنگنده باعث شده است که آنها در مورد قرارداد تجدید نظر کنند.
این مقام افزود که ایالات متحده ارائه دهنده اولویت دار تجهیزات جنگی امارات متحده عربی برای الزامات دفاعی پیشرفته باقی می ماند و ممکن است بحث ها برای اف-۳۵ در آینده بازگشایی شود.
بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، مقامات آمریکایی فکر می کنند این مانور یک تاکتیک مذاکره است و آنها همچنان خوشبین هستند که هنوز می توان به توافق رسید.
به گزارش اسپوتنیک در آن زمان، این قرارداد ۲۳ میلیارد دلاری در ابتدا توسط دولت ترامپ در ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱ موافقت شد و تنها یک ساعت قبل از سوگند جو بایدن به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده امضا شد. این قرارداد شامل ۵۰ فروند هواپیمای رادارگریز اف-۳۵ از پیشرفته ترین هواپیماهای جهان و ۱۸ پهپاد رزمی ام کیو-۹ ریپر است. با این حال، بایدن گفت که پس از ورود به قدرت، این توافق را دوباره بررسی خواهد کرد.
موافقت با فروش جنگنده های پیشرفته ابوظبی تنها زمانی اتفاق افتاد که این کشور ثروتمند خلیج فارس در آگوست ۲۰۲۰ با عادی سازی روابط با اسرائیل موافقت کرد. بحرین نیز به این توافق ملحق شد که به پیمان ابراهیم معروف شد و سودان و مراکش نیز پیش از پایان سال از آنها پیروی کردند.
با این حال، یوسف العتیبه سفیر امارات متحده عربی در ایالات متحده، تاکید کرده است که تمایل امارات برای برقراری صلح در فلسطین و جلوگیری از الحاق قریب الوقوع دره رود اردن به اسرائیل بوده است، نه وعده خرید اف-۳۵.
در حال حاضر، تنها کشورهای خاورمیانه که از هواپیماهای بسیار پیشرفته استفاده می کنند، اسرائیل است که ایالات متحده با فروش بهترین تسلیحات و حفظ برتری استراتژیک خود نسبت به همسایگان خود موافقت کرده است.
در اوایل ماه جاری، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه، قراردادی را در دبی برای فروش جنگنده‌ های داسو رافال به ارزش ۱۹ میلیارد دلار با امارات منعقد کرد، جنگنده‌ هایی که کاملاً پیشرفته هستند، اما فاقد برخی از ویژگی‌ های همچون در اف-۳۵، مانند قابلیت رادارگریزی و رانش بردار هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала