افشاگری دستور جنجالی احمدی‌نژاد به اخراج سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پس از ۱۲ سال +ویدئو، عکس

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / افشاگری دستور جنجالی احمدی‌نژاد به اخراج سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پس از ۱۲ سال +ویدئو، عکس
افشاگری دستور جنجالی احمدی‌نژاد به اخراج سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پس از ۱۲ سال +ویدئو، عکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.12.2021
اشتراک
سخنگوی اسبق سازمان تربیت بدنی به صورت رسمی اعلام کرد که برکناری علی دایی از سرمربیگری تیم ملی ایران در فروردین ۱۳۸۸ به دستور نهاد ریاست جمهوری بوده است.
به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی سابق سازمان تربیت بدنی به صورت رسمی در برنامه "سلام صبح بخیر" اعلام کرد که برکناری علی دایی از سرمربیگری تیم ملی ایران در فروردین ۱۳۸۸ و بعد از باخت به عربستان در رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی با دستور نهاد ریاست جمهوری بوده است. این برکناری در حالی رخ داد که هنوز تیم ایران برای صعود به جام جهانی شانس داشت اما با برکناری دایی و حضور افشین قطبی، تیم ملی در نهایت از راهیابی به جام جهانی آفریقای جنوبی بازماند و ناکامی بزرگی را تجربه کرد.
علی دایی بارها بعد از آن اتفاق اعلام کرده بود که برکناری‌اش ارتباطی با فدراسیون فوتبال ندارد و نهادهای بالاتر از فدراسیون تصمیم به اخراج او گرفته‌اند. هرچند این ادعا ابتدا توسط علی کفاشیان رئیس وقت فدراسیون فوتبال تکذیب می‌شد اما به تدریج و با گذشت زمان، مصاحبه‌های مختلف مسئولان فدراسیون و اعضای وقت تیم ملی این واقعیت را عیان کرد. و در نهایت در روزهای گذشته محمد آخوندی که در آن زمان سخنگوی سازمان تربیت بدنی بود به صورت رسمی درباره اخراج علی دایی افشاگری و آن را تصمیم نهاد ریاست جمهوری و شخص رئیس جمهور (محمود احمدی نژاد) عنوان کرد.
آخوندی در این خصوص گفت: "این تصمیم در نهاد ریاست جمهوری گرفته و اعلام شد. با من تماس گرفتند که خبر را اعلام کنم اما گفتم مسئولیتش با افراد دیگر و فدراسیون فوتبال است. ما از اعلام خبر برکناری دایی در سازمان تربیت بدنی امتناع کردیم." وی همچنین درباره اینکه گفته می‌شد برکناری علی دایی به خاطر این بود که وی اجازه نداد محمود احمدی نژاد بین دو نیمه بازی ایران و عربستان وارد رختکن شود، اظهار کرد: "اطلاعی در این خصوص ندارم."
کاربران بسیاری به این موضوع واکنش نشان دادند. برخی این دستور را به نفع تیم ملی و برخی به ضرر تیم ملی فوتبال ایران عنوان کردند. کاربرانی عنوان می‌کنند در هر صورت علی دایی نزد مردم ایران قابل احترام است و او الگوی یک انسان درست است. جمعی از کاربران نیز به دستورات عجیبی که در دوره احمدی‌نژاد گرفته شد اشاره می‌کنند و عنوان می‌کنند در هر دوره‌ای ممکن است تصمیماتی گرفته شود که به ضرر جمع زیادی از مردم باشد بنابراین باید در انتخاب تصمیم درست بیشتر دقت کرد چراکه سرنوشت یک جامعه به دستورات این مسئولین بسته است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала