افزایش قیمت ها در انگلیس رکورد زد

CC0 / Pixabay / افزایش قیمت ها در انگلیس رکورد زد
افزایش قیمت ها در انگلیس رکورد زد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.12.2021
اشتراک
نرخ سالانه تورم در انگلیس در ماه نوامبر 5.1 درصد افزایش یافت. این بالاترین رقم در 10 سال گذشته - از سپتامبر سال 2011 است.
به گزارش اسپوتنیک این خبر را شبکه سی ان بی سی با استناد به سرویس ملی آمار انگلیس منتشر کرده است.
اقتصاددانان رویترز پیش‌بینی کردند که این نرخ به 4.7 درصد کاهش یابد اما بانک مرکزی انگلیس انتظار دارد این رقم تنها در بهار 2022 به 5 درصد برسد. بیشترین سهم را در تسریع تورم، افزایش قیمت پوشاک، سوخت و خودروهای دست دوم داشته است . این رقم در پایان ژوئیه، سالانه 2 درصد بود، اما طی چهار ماه آینده 3.1 واحد درصد افزایش یافت که نشان دهنده سریع ترین رشد در تاریخ انگلیس بود.
سازمان برنامه و بودجه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.12.2021
آیا تورم در ایران کاهش خواهد یافت؟
شاخص قیمت مصرف کننده - شاخص مالی اصلی برای اندازه گیری تورم در بسیاری از کشورهای جهان - در نوامبر نسبت به اکتبر 0.7 درصد افزایش یافت. شاخص اصلی قیمت مصرف کننده که قیمت انرژی، مواد غذایی، الکل و تنباکو را شامل نمی شود، نسبت به مدت مشابه سال قبل 4 درصد و ماهانه 0.5 درصد افزایش یافته است.
داده های تورم پیش از نشست بانک مرکزی انگلیس که در روز پنجشنبه 16 دسامبر برگزار می شود، اعلام شد. این بانک با یک انتخاب روبرو شد: از یک سو، افزایش شتابان قیمت‌ها آن را به سمت افزایش نرخ کلیدی سوق می‌دهد و از سوی دیگر، ممکن است به دلیل داده‌های ضعیف تولید ناخالص داخلی در سه ماهه سوم سال و گسترش سریع سویه او میکرون ویروس کرونا این اتفاق نیفتد.
در اوایل دسامبر، وزارت کار ایالات متحده نرخ تورم را در 39 سال گذشته اعلام کرد که به 6.8 درصد در سال رسیده است. طی 12 ماه گذشته، قیمت بنزین (به اضافه 58.1 درصد)، منابع انرژی (به اضافه 33.3 درصد) و خودروهای فرسوده (به اضافه 31.4 درصد) بیشترین افزایش را داشته است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала