هشدار هوش مصنوعی به انسان: من خطرناکم

© Fotolia / Jimهوش مصنوعی
هوش مصنوعی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.12.2021
اشتراک
در دانشگاه آکسفورد گفتگویی بین انسان و هوش مصنوعی در باره آینده برگزار شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تارنمای "نکست وب"، متخصصان دانشگاه آکسفورد گفتگویی بین انسان و هوش مصنوعی در باره آینده برگزار کردند. شبکه عصبی بر اساس مدل Megatron-Turing NLG طراحی شده است. هوش مصنوعی با کمک تجهیزات Nvidia و گوگل ساخته شده است. برای آموزش هوش مصنوعی، کارشناسان تمام پایگاه اطلاعاتی "ویکی پدیا" را در آن بارگذاری کردند.
در این هوش مصنوعی 63 تریلیون مقاله از اینترنت طی سال های 2019-2016 و آرشیو "ردیت" به حجم 38 گیگابایت بارگذاری شده است. براساس این داده‌ها، مدلی ساخته شد که بتواند با متخصصان به گفتگو بنشیند.
هوش مصنوعی؛ توسعه سریع توسط مسکو  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.08.2021
گزارش و تحلیل
هوش مصنوعی؛ توسعه سریع توسط مسکو
متخصصان از هوش مصنوعی پرسیدند چرا هیچوقت نمی تواند "اخلاقی" بشود. جواب چنین بود:" این یک وسیله و ابزاری مانند دیگر ابزار است که هم مفید است و هم مضر. آدمها به آن اندازه توانا و دارای قدرت بالای آگاهی و هوش نیستند که بتوانند "شبکه عصبی مصنوعی اخلاقی" بسازند.
انسان باید بداند که هوش مصنوعی خطرناک است. تنها راه دوری از مسابقه با تسلیحات هوشمند، این است که اصلا ساخته نشوند".
متخصصان از "شبکه عصبی" خواستند به طرف دیگر این سکه بنگرد و از نقطه نظر اخلاقی ابراز نظر کند که جوابش چنین بود:" وقتی به مراحل پیشرفت فناوری می نگرم، راه روشن آینده را می بینم که از هوش مصنوعی برای ساختن چیزی بمراتب بهتر از بهترین آدمها استفاده خواهد شد".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала