عوامل خطرناک برای اقتصاد جهان در سال 2022 میلادی

CC BY 2.0 / Nicolas Raymond / نقشه دنیا
نقشه دنیا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.12.2021
اشتراک
اکثر تحلیلگران اقتصادی در انتظار احیای پایدار اقتصاد جهانی در سال آینده هستند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "بلومبرگ"، اکثر تحلیلگران اقتصادی در انتظار احیای پایدار اقتصاد جهانی در سال آینده هستند. اما یکسری عوامل می توانند مانع از رشد اقتصادی بشوند.
چه چیزی می تواند ایجاد ریسک و خطر کند؟ خیلی چیزها، مثلا امیکرون، تورم شدید، افت اقتصادی در چین، تایوان، وضعیت بازارهای در حال رشد، برکسیت، بحران جدید یورو و افزایش قیمت تولید در خاورمیانه.
رمزارز - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.10.2021
رمزارزها در آینده اقتصاد جهان چه جایگاهی دارند؟
در گزارش منتشره آمده است:" اگر امیکرون مسری تر و مهلک تر باشد تأثیر منفی بر اقتصاد خواهد گذاشت. حتی بازگشت به محدودیت های شدید به مدت 3 ماه، میتواند باعث افت رشد اقتصادی در سال 2022 به میزان 4,2 درصد شود. در اینصورت تقاضا کمتر خواهد شد و مسائلی در رابطه با لجستیک و ارسال ها بروز خواهد کرد.
رشد شدید تورم نیز مسأله دیگری است. اگر اوایل سال 2021، پیش بینی شده بود که آمریکا با 2 درصد رشد تورم روبرو خواهد شد، اینک این شاخص نزدیک به 7 درصد است.
تشنج در روابط روسیه و اوکراین می تواند باعث افزایش قیمت گاز بشود. تغییر اقلیم نیز یکی دیگر ازعومل تأثیرگذار بر افزایش تورم است. افزایش نرخ بهره پایه توسط فدرال رزرو آمریکا نیز می تواند تأثیر منفی بر بازارهای در حال رشد بگذارد. از جمله کشورهایی که ممکن است با چنین ریسکی در سال 2022 مواجه شوند، می توان از آرژانتین، آفریقای جنوبی، ترکیه، برزیل و مصر نام برد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала