سخنگوی دولت ایران درباره بودجه ۱۴۰۱ و افزایش حقوق ها توضیح داد

© IRNAعلی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت ایران
علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.12.2021
اشتراک
سخنگوی دولت ایران بیان داشت که افزایش حقوق ثابت برای همه به نوعی افزایش فشار به کم در آمدهاست.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت در نشست خبری خود با اصحاب رسانه طی سخنانی با اشاره به تقدیم لایحه بودجه به مجلس شورای اسلامی گفت: جهت‌گیری دولت در بودجه کمک و برنامه‌ریزی در جهت تحقق رشد 8درصدی است. با وضعیت رشد اقتصادی امروز ما دولت به‌تنهایی هرگز نمی‌تواند آن را محقق سازد به همین دلیل فعال‌سازی و جلب مشارکت بخش خصوصی و عمومی و عموم مردم برای این هدف است.
وی خاطرنشان کرد: دولت برنامه‌ریزی می‌کند و تلاش خواهد داشت مردم این رشد 8درصدی را محقق کنند و دولت زیرساخت‌های لازم را برای بخش خصوصی و عمومی در این جهت فراهم می‌کند.
سخنگوی دولت ایران گفت: دولت با طراحی یک بودجه اجرایی انقباضی نسبت به خرج‌های خودش و با خط قرمز قراردادن روش‌های مختلف خلق پول سعی می‌کند تورم را مهار کند و شرایط ثبات اقتصادی را برای فعالیت بخش خصوصی فراهم کند. عموم برنامه‌های دولت در بودجه فعال‌سازی هرچه بیشتر بخش خصوصی است؛ برای مشارکت این بخش و حمایت از بنگاه‌های تولیدی، تخفیف مالیاتی برای آن‌ها و صاحبان کسب‌وکار خرد در نظر گرفته شد.
حداقل حقوق معلمان در ایران اعلام شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.12.2021
حداقل حقوق معلمان در ایران اعلام شد
بهادری‌جهرمی بیان داشت: با اتخاذ تدابیر اصلاحی در رویه‌های مالیاتی سعی شده است که از فرارهای مالیاتی به‌ویژه در مأخذهایی که نقشی در تولید کشور ایفا نمی‌کنند جلوگیری شود. در حوزه عمران هم شاهد تحرک جدی در این زمینه خواهیم بود و دولت بنای کلنگ‌زنی جدید و آغاز طرح‌های جدید چندانی ندارد و هدف خود را تکمیل طرح‌های ناتمام قرار داده است و امیدواریم در سال آینده شاهد یک سازندگی در این زمینه باشیم.
وی گفت: دولت 15 درصد کاهش برای هزینه‌های خود در نظر گرفته است تا این میزان را به‌سمت فعالیت‌های عمرانی و نظایر آن ببرد. در حوزه فعالیت‌های عمرانی اولویت اول به رفع خشکسالی و مسائل آبی و حل بحران کم‌آبی اختصاص یافته است.
سخنگوی دولت افزود: طرح مسکن ملی با زیرساخت‌های لازم جهت تأمین اراضی به استعداد همان 4 میلیون وعده‌داده‌شده، فراهم شده است و سال آینده آغاز ساخت 2 میلیون مسکن از این 4 میلیون را خواهیم داشت که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 1401، 30 درصد از آن آماده شود.
بهادری‌جهرمی در ادامه گفت: افزایش حقوق ثابت برای همه به‌نوعی افزایش فشار به کم‌درآمدها است، متوسط افزایش حقوق 10 درصد است و کم‌درآمدترین حقوق‌بگیران دولت شاهد 30 درصد افزایش خواهند بود و به‌صورت پلکانی برای پردرآمدها کاهش این میزان را خواهیم داشت به‌طوری که در نهایت برای بالاترین دریافتی‌ها، 6 درصد افزایش حقوق در نظر گرفته شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала