اسلامی: ادعای غنی‌ سازی ۹۰ درصد در ایران کذب است

CC BY 4.0 / IRNA / اسلامی: ادعای غنی‌ سازی ۹۰ درصد در ایران کذب است
اسلامی: ادعای غنی‌ سازی ۹۰ درصد در ایران کذب است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.12.2021
اشتراک
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اذعان کرد: ایران خارج از چارچوب‌ها اقدامی نکرده است و اتهامات در خصوص غنی‌سازی ۹۰ درصد کذب است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما در خصوص حاشیه سازی برای فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای و ادعای غنی سازی ۹۰ درصد در ایران گفت: این مورد کذب است و این اتهامات نخ نما شده‌ای است که به ویژه دشمنان و جریان صهیونیستی این‌ها را به کشور ما نسبت می‌دهند.
وی ادامه داد: ایران با ضابطه آژانس کار می‌کند و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر کلیه فرآیند‌های ما مطابق قوانین و مقررات نظارت دارد و به هیچ وجه ما خارج از چارچوب اقدامی نکرده‌ایم و صورت نخواهیم داد.
علی  باقری، معاون سیاسی وزیرامورخارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.12.2021
ایران از رویکرد غیرسازنده برخی طرفین مذاکرات وین انتقاد کرد
اسلامی همچنین در حاشیه مراسم توسعه کاربرد پرتوها در صنایع غذایی درباره آخرین روند همکاری‌های ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با توجه به برخی ادعاهای اخیر گفت: روابط ایران و آژانس باید بر اساس قوانین و اساسنامه آژانس پادمان و NPT باشد. ما در چارچوب این قوانین روابط خود را با آژانس برقرار می‌دانیم و متاثر از همین ضوابط قانونی در تعامل هستیم و آژانس هم طبق قوانین و موازین بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران نظارت می‌کند.
وی اضافه کرد: آن چیزی که در رسانه‌ها و در رسانه ها منتشر می‌شود، مربوط به عملیات روانی و مسائل سیاسی است. مقابل ما جریانی قرار دارد که به هیچ وجه توسعه علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران را برنمی‌تابد و با این اتهامات و ایجاد جوسازی‌ های و عملیات روانی این گونه القا می‌کند که جمهوری اسلامی هدف غیر موجه دارد و نسبت به عدم اشاعه متعهد نیست.
رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: هیچ کدام از این موارد هیچ وقت وارد نبوده و اتهاماتی است که رژیم صهیونیستی به آنها دامن می‌زند و ما نسبت به این عملیات روانی و هیاهوها هیچگونه خللی در خود راه نمی‌دهیم و راه خود را پیش می رویم و امیدوار هستیم کشور از این مرحله هم عبور کند.
اسلامی در پاسخ به پرسش دیگری درباره نحوه همکاری ایران با آژانس در موضوع کرج گفت: موضوع سایت کرج و سایر مواردی که در برجام بوده، خارج از پادمان است. اگر برجام یک معاهده بوده و کشورهای متعهد تعهداتی در این زمینه داشته اند و ایران هم تعهدات خود را پذیرفته است پس باید همه به تعهدات خود عمل کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала