چرا بودجه نظامی عربستان در سال ۲۰۲۲ کاهش می‌یابد؟

CC0 / Pixabay/apriltan18 / عربستان
عربستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.12.2021
اشتراک
دولت عربستان تصمیم گرفت تا هزینه‌های نظامی خود را در سال ۲۰۲۲، بیش از ۱۰ درصد نسبت به سال قبل کاهش دهد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل تارنمای " الجزیره"، در بیانیه بودجه عربستان آمده است که با کاهش ۱۰.۲ درصدی از برآورد هزینه های ۱۹۰ میلیارد ریالی در سال ۲۰۲۱، عربستان سعودی قصد دارد در سال ۲۰۲۲،مبلغ ۴۵.۵۸ میلیارد دلار را برای هزینه های نظامی اختصاص دهد.
عربستان سعودی بزرگترین خریدار تسلیحات از ایالات متحده است و سهم این کشور در خرید تسلیحات صادراتی آمریکا از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰، ۲۴ درصد است. از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰، ایالات متحده با فروش ۶۴ میلیارد دلار سلاح و تجهیزات نظامی به عربستان سعودی موافقت کرد.
روسیه پیشرو در ساخت تسلیحات با تکنولوژی جدید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.12.2021
روسیه پیشرو در ساخت تسلیحات با تکنولوژی جدید
سنای آمریکا هفته پیش با رد مخالفت دولت بایدن برای فروش صدها میلیارد دلار تسلیحات نظامی آمریکا از جمله موشک به عربستان سعودی، رسما از فروش تسلیحات به ریاض حمایت و عملا مسیر را برای ادامه فروش سلاح به این کشور ثروتمند حوزه خلیج فارس هموار کرد.
سنای آمریکا تلاشی را که توسط دولت بایدن برای ممانعت از فروش ۶۵۰ میلیون دلار تسلیحات نظامی آمریکا به عربستان سعودی صورت گرفته بود، رد کرد. سنای آمریکا در حقیقت با رد این ممنوعیت، به حمایت از فروش موشک های پیشرفته میان برد هوا به هوا و دیگر تسلیحات نظامی به عربستان پرداخت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала