ایران به ذخیره ۲۵۰ میلیون دز واکسن کرونا برای سال آینده نیاز دارد

CC BY 4.0 / IRNA / واکسن رازی کوو پارس
واکسن رازی کوو پارس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.12.2021
اشتراک
کارشناس: پاستو کووک تنها واکسن دنیاست که دز یادآور آن با نام " پاستو کووک پلاس " را نیز همراه خود دارد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "فارس نیوز"، دلارام درود، معاون تولید و رئیس مجتمع تولیدی و تحقیقاتی انستیتو پاستور ایران در مورد واکسن سازی در ایران اظهار داشت که پاستو کووک تنها واکسن دنیاست که دز یادآور آن با نام " پاستو کووک پلاس " را نیز همراه خود دارد و دز یادآور آن به عنوان بی خطر ترین واکسن دنیا قابلیت تزریق به کودکان را دارد.
وی افزود: "مطالعه بالینی این واکسن در 8 دانشگاه علوم پزشکی با تیم‌های متخصص جداگانه بر روی 24 هزار داوطلب انجام شده است و نتایج حاصل از این تحقیقات تخصصی در 8 دانشگاه کشور نشان می‌دهد که این واکسن نزدیک به صد در صد از فرم‌های شدید و بستری بیماری جلوگیری کرده است.
اثبات اثربخشی واکسن «اسپوتنیک وی» در برابر انواع جدید ویروس های کرونا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.12.2021
پیشگیری بالای واکسن "اسپوتنیک V" از مرگ بر اثر کووید
تا کنون درگیر زدن واکسن کرونا بودیم و اکنون دیگر گفتمان ما تاکید بر زدن واکسن بوستر یا یادآور است چرا که مشخص نیست تا سال آینده چه اتفاقی می‌افتد و احتمالا به واکسیناسیون سالانه علیه ویروس کرونا نیاز خواهد بود. اگر کشور بخواهد سال دیگر دوباره 3 دز واکسن را به مردم کشور تزریق کند باید حدود250 میلیون دز واکسن ذخیره داشته باشد.
با ایجاد هم افزایی بین 12 تولید کننده داخلی که تا کنون مراحل بالینی واکسن‌های خود را طی کرده‌اند بتوان 250 میلیون واکسن مورد نیاز کشور در سال آینده را تولید کرد.
تنها سه کشور انگلیس، آمریکا و کوبا در دنیا توانایی تولید این واکسن را داشتند، که دو کشور آمریکا و انگلیس با مذاکرات انجام شده به هیچ وجه حاضر نشدند بدون فروش تضمینی محصول در 5 سال تکنولوژی را به کشور ما بدهند در نتیجه ایران با کشور کوبا وارد همکاری شد تا پلتفروم و زیر ساخت تولید این واکسن را برای تولید دیگر واکسن‌ها به دست آورد که با شیوع کرونا زیرساخت و پلتفرم این واکسن و واکسن هپاتیت B که واکسن نوترکیب بر پایه پلتفرم پروتین است برای تولید واکسن کرونا مورد استفاده قرار گرفته است".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала