اومیکرون در 77 کشور جهان گسترش یافته است

© Depositphotos.com / Imagepointfrاومیکرون در 77 کشور جهان گسترش یافته است
اومیکرون در 77 کشور جهان گسترش یافته است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.12.2021
اشتراک
تدروس آدهانوم، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت، سویه اومیکرون در اکثر کشورهای جهان گسترش یافته است، حتی اگر هنوز به طور رسمی هم شناسایی نشده باشد.
به گزارش اسپوتنیک، تدروس آدهانوم گفت: "تا به امروز، 77 کشور موارد ابتلا به اومیکرون را گزارش کرده اند، و واقعیت این است که این سویه احتمالا در بیشتر کشورها وجود دارد، حتی اگر هنوز شناسایی نشده باشد. سویه اومیکرون با سرعتی در حال گسترش است که ما در انواع دیگر مشاهده نکرده ایم."

پیشتر سازمان جهانی بهداشت، پیش از این سویه B.1.1.529 را نگران کننده خواند و آن را اومیکرون نامگذاری کرد.
محققان موفق به ساخت دستگاهی شدند که ویروس کرونا را در بازدم شناسایی می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.12.2021
محققان موفق به ساخت دستگاهی شدند که ویروس کرونا را در بازدم شناسایی می کند

پیشتر سازمان جهانی بهداشت، پیش از این سویه B.1.1.529 را نگران کننده خواند و آن را اومیکرون نامگذاری کرد.
پیشتر ماریا وان کارخوو، مسوول تکنیکی سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده بود که سویه اومیکرون در بسیاری از کشورهای جهان شناسایی شده است، اما دلتا همچنان گونه غالب کرونا در سطح جهان است. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که سویه اومیکرون در بسیاری از کشور جهان در هر شش منطقه سازمان بهداشت جهانی شناسایی شده است.از نظر سرعت انتشار، اومیکرون می تواند از "دلتا" پیشی بگیرد، اما هنوز مدرکی در این خصوص منتشر نشده است". سازمان بهداشت جهانی همچنین در ادامه این گزارش افزود: "با این حال، با توجه به داده‌های موجود تا به امروز، می‌توان این امکان را داد که اومیکرون در جوامعی که شیوع بالایی پیدا می کند، از سوی دلتا پیشی خواهد گرفت."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала