بیش از نیم میلیارد نفر در معرض خطر فقر شدید

© Flickr / Aaron AlexanderCompassion
Compassion - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.12.2021
اشتراک
سازمان جهانی بهداشت و بانک جهانی در بیانیه ای اعلام کردند که همه گیری کووید-19 می تواند 500 میلیون نفر را در معرض فقر شدید قرار دهد.
به گزارش اسپوتنیک، سازمان جهانی بهداشت و بانک جهانی گزارش داده اند که بیش از نیم میلیارد نفر به دلیل مشکلات سیستم های بهداشتی در طول همه گیری در معرض خطر فقر شدید قرار دارند.
در این گزارش که در سایت سازمان جهانی بهداشت منتشر شده، آمده؛ وضعیتی که در آن مردم مجبورند هزینه خدمات پزشکی را از جیب خود بپردازند، بیش از نیم میلیارد نفر را در شرایط فقر شدید قرار می‌دهد.
سازمان جهانی بهداشت و بانک جهانی به این نتیجه رسیدند که این بیماری همه گیر ارائه خدمات بهداشتی را مختل کرده و فشار بی موردی را بر سیستم های بهداشتی در سراسر جهان وارد کرده است. از اینرو به گفته این سازمان ها، برای اولین بار در ده سال گذشته، پوشش جمعیت با ایمن سازی کاهش یافته و مرگ و میر ناشی از سل و مالاریا افزایش یافته است.
تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت: همه دولت‌ها باید فوراً تلاش‌ها را برای اطمینان از دسترسی شهروندان به مراقبت‌های بهداشتی بدون ترس از پیامدهای مالی تسریع کنند.
وی همچنین توصیه کرد که ایالت ها هزینه های بهداشت و حمایت اجتماعی را با تمرکز بر سیستم های مراقبت های اولیه افزایش دهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала