نیویورک تایمز: جهان برای یک بیماری همه گیر جدید آماده نیست

© Photo / Russian Direct Investment Fundنیویورک تایمز: جهان برای یک بیماری همه گیر جدید آماده نیست
نیویورک تایمز: جهان برای یک بیماری همه گیر جدید آماده نیست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.12.2021
اشتراک
تقریباً دو سال پس از آغاز همه‌ گیری کووید-۱۹، جهان برای شیوع بزرگ بعدی هر بیماری آماده نیست.
اسپوتنیک به نقل از نیویورک تایمز ایالات متحده می نویسد: چهارشنبه گذشته، شاخص امنیت جهانی بهداشت ۲۰۲۱ توسط ابتکار غیرانتفاعی تهدید هسته ای و مرکز امنیت سلامت در دانشکده بهداشت عمومی بلومبرگ در دانشگاه جان هاپکینز منتشر شد.
۱۹۵ کشور در مورد توانایی خود برای واکنش به همه گیری های آینده مورد ارزیابی قرار گرفتند. گزارش ۲۰۲۱ بیان می‌کند که جهان امروز بهتر از چند ماه قبل از شناسایی اولین موارد کووید-۱۹، زمانی که اولین نسخه این شاخص منتشر شد، آماده نیست. بیش از ۹۰ درصد کشورها برنامه توزیع واکسن و دارو در شرایط اضطراری ندارند و ۷۰ درصد فاقد ظرفیت کافی بیمارستان هستند.
در سراسر جهان، خطرات سیاسی و تهدیدات امنیتی افزایش یافته است و اعتماد عمومی به دولت ها در حال کاهش است. علی رغم این واقعیت که بسیاری از کشورها برای غلبه بر بحران حاد ناشی از همه‌ گیری ویروس کرونا پول تخصیص داده اند، تنها تعداد کمی از آنها سرمایه‌ گذاری هدفمندی را برای بهبود آمادگی کلی در شرایط اضطراری انجام داده‌ اند.
سویه اُمیکرون ویروس کرونا در چین شناسایی شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.12.2021
سویه اُمیکرون ویروس کرونا در چین شناسایی شد
نویسندگان این مطالعه هر کشور را از نظر عوامل مختلفی از جمله سیستم های بهداشتی، اشتغال، آزمایشگاه ها، زنجیره تامین، زیرساخت ها، اعتماد به دولت و غیره ارزیابی کردند. به هر کشور یک امتیاز در مقیاس ۱۰۰ امتیازی اختصاص داده شد. میانگین امتیاز ۳۸.۹ بود که تقریباً با میانگین ۴۰.۲ سال ۲۰۱۹ برابری می کند، اما هیچ کشوری به بالاترین سطح آمادگی که از ۸۰.۱ شروع می شود، نرسیده است. ایالات متحده که در شاخص سال ۲۰۱۹ رتبه اول را به خود اختصاص داده است، با امتیاز ۷۵.۹ همچنان پیشتاز است و پس از آن استرالیا، فنلاند، کانادا و تایلند قرار دارند.
با این حال، این گزارش خاطرنشان می کند که ایالات متحده کمترین اعتماد عمومی را به دولت دارد. سایر آسیب ‌پذیری‌ ها شامل موانع مالی برای مراقبت‌ های بهداشتی و تعداد سرانه تخت‌ های بیمارستانی کمتر نسبت به سایر کشورهای پر درآمد است. این امر می تواند از واکنش ایالات متحده به شرایط اضطراری آینده جلوگیری کند.
خانم جنیفر نوزو، اپیدمیولوژیست در بلومبرگ و یکی از دو نویسنده اصلی گزارش، تاکید کرد: فقدان هر یک از عناصر کلیدی می تواند مضر باشد.
ربکا کاتز، مدیر مرکز علم و امنیت در سلامت جهانی در مرکز پزشکی دانشگاه جورج تاون، گفت که با ارزیابی عدم آمادگی جهان برای یک بیماری همه گیر جدید موافق است. عدم پیشرفت از سال ۲۰۱۹ به هیچ وجه او را غافلگیر و متعجب نکرد: همه‌ گیری در حال گسترش است، تمام جهان در آتش است. در عین حال، هیچ افزایش قابل توجهی در پتانسیل استراتژیک وجود ندارد.
نویسندگان این گزارش توصیه می‌کنند که کشورها در بودجه‌ های ملی خود بندی در مورد اقدامات تامین مالی برای اطمینان از ایمنی بهداشتی و اپیدمیولوژیک، تجزیه و تحلیل شاخص‌ ها در زمینه همه‌ گیری کنونی و نتیجه‌ گیری در نظر بگیرند.
دکتر ناهید بادلیا، مدیر و موسس مرکز تحقیقات بیماری‌ های عفونی نوظهور دانشگاه بوستون، خاطرنشان می‌کند: ما باید در باره توانایی خود برای حفظ سلامت عمومی در یک بحران طولانی فکر کنیم. تنها پاسخ به یک بیماری همه گیر مهم نیست، بلکه توانایی کنار آمدن با وظایف روزانه نیز اهمیت دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала