شورای امنیت روسیه: آمریکا پیش از آموزش دموکراسی به جهان مشکلاتش را حل کند

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر شورای امنیت روسیه: آمریکا پیش از آموزش دموکراسی به جهان مشکلاتش حل کند
شورای امنیت روسیه: آمریکا پیش از آموزش دموکراسی به جهان مشکلاتش حل کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.12.2021
اشتراک
معاون اول شورای امنیت روسیه در سخنانی خطاب به آمریکا گفت که واشنگتن بهتر است یک مجمع داخلی دموکراسی برای گفتگو در خصوص مشکلات داخلی خود باشد.
به گزارش اسپوتنیک، یوری اوریانوف، معاون اول دبیر شورای امنیت روسیه گفت، ایالات متحده آمریکا به جای آموزش دموکراسی به جهان، ابتدا بهتر است یک مجمع داخلی دموکراسی برای گفتگو در خصوص مشکلات داخلی خود باشد.

اوریانوف در گفتگو با روزنامه "راسیسایکایا گازتا" گفت: "پیش از آموزش در سراسر جهان، واشنگتن بهتر است نوعی مجمع داخلی برای دموکراسی در ایالات متحده آمریکا تشکیل دهد و در آن مجموعه ای از مشکلاتی را که مانع از دموکراتیک تلقی شدن ساختار دولتی فعلی آنها می شود، مورد بحث و گفتگو قرار دهد." وی افزود: "یکی از موضوعات چنین بحثی می تواند سیستم انتخاباتی قدیمی ایالات متحده آمریکا باشد که در آن میلیون ها شهروند توانمند از حق ابراز اراده محروم می شوند و نامزدی با کمترین رای می تواند در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود."
شورای امنیت روسیه: دوران هژمونی آمریکا در حال پیوستن به تاریخ است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.12.2021
شورای امنیت روسیه: دوران هژمونی آمریکا در حال پیوستن به تاریخ است
اوریانوف در ادامه این گفتگو گفت، فناوری پیشرفته در اجلاس سران ایالات متحده آمریکا برای دموکراسی "به تقصیل مورد بحث" قرار گرفت. معاون اول دبیر شورای امنیت روسیه گفت: "ایده ساده است؛ اگر می خواهید کاخ سفید کشور شما را به عنوان کشوری دموکراتیک به رسمیت بشناسد، چنین استانداردهای را در فناوری خود به کار بگیرید تا ایالات متحده به راحتی از دموکراسی در خانه شما دفاع کند. به عنوان مثال، برای تأثیرگذاری بر انتخابات در کشورتان یا کنترل رسانه ها." وی افزود: "در واقع، پایه‌ها برای ایجاد یک اتحاد دیجیتالی مانند ناتو، که در آن دولت‌های مستقل به سادگی از حق تصمیم‌ گیری محروم می‌شوند و دستور می‌دهند طبق قوانینی که گوگل، اپل یا آمازون برای آنها می‌نویسند، زندگی کنند، گذاشته می‌شود. به اصطلاح دموکراسی با معیارهای آمریکایی." چند روز پیش یک "اجلاس برای دموکراسی" مجازی با حضور بیش از 100 کشور، اما بدون حضور روسیه و چین، توسط آمریکا برگزار شد. ایده آمریکایی ها برای برگزاری اجلاس سران دموکراسی ها در روسیه، چین و دیگر کشورها مورد انتقاد قرار گرفته است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала