ساخت شبکه های اینترنتی 5G برای مقابله با چین

© Fotolia / FedericoCساخت شبکه های اینترنتی 5G برای مقابله با چین
ساخت شبکه های اینترنتی 5G برای مقابله با چین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.12.2021
اشتراک
روز یکشنبه، سه کشور ژاپن، آمریکا و استرالیا از برنامه‌ های خود برای ساخت یک کابل زیردریایی برای تقویت دسترسی به اینترنت در کشورهای جزیره‌ ای میکرونزی، نائورو و کیریباتی اقیانوس آرام رونمایی کردند.
به گزارش اسپوتنیک، کیودو روز دوشنبه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که ایالات متحده، ژاپن و استرالیا به طور مشترک برای ایجاد شبکه 5G در اقیانوس آرام جنوبی برای مقابله با نفوذ فزاینده چین در منطقه و جلوگیری از انحصار پکن در زیرساخت های حیاتی، بودجه مالی اختصاص خواهند داد.

"از لحاظ تاریخی، ما با کشورهای جزیره‌ای اقیانوس آرام، که ارزش‌ های دموکراسی را با آنها شریک هستیم، روابط عمیقی داریم. ما باید از موقعیتی که در آن دموکراسی توسط چین بر شبکه های مخابراتی ما تهدید می شود، اجتناب کنیم."

منبع آگاه به خبرگزاری کیودو
به گفته کیودو، گروه دیجی سل (Digicel)، یک ارائه دهنده ارتباطات بین المللی مستقر در جامائیکا، مسئول اجرای پروژه توسعه سه جانبه شبکه 5G خواهد بود. در این خبر آمده است که انتظار می رفت در ماه اکتبر، تل استرا (Telstra) استرالیا، عملیات دیجی سل در اقیانوس آرام را پس از گزارش هایی که یک شرکت چینی به دنبال خرید آن بود، خریداری کند.
طبق گزارش ها، دولت استرالیا بیشترین سهم از خرید ۱.۶ میلیارد دلاری را تامین مالی خواهد کرد، در حالی که ژاپن و ایالات متحده از طریق مشارکت عمومی و خصوصی به عملیات تجاری کمک خواهند کرد.
کیودو گفت که ژاپن به عنوان طرف قرارداد، تجهیزات پیشرفته ای برای اینترنت نسل پنجم ارائه خواهد کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала