رئیس جمهوری فرانسه خودرو و ملک شخصی ندارد

© AP Photo / Pool/Charles Platiauصبحانه ماکرون با اولین امام جماعت زن اهل دانمارک
صبحانه ماکرون با اولین امام جماعت زن اهل دانمارک   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.12.2021
اشتراک
رئیس جمهوری فرانسه در عمل به قانون انتشار وضعیت مالی خود در آستانه پایان دوره ریاست جمهوری، آخرین وضعیت دارایی‌های خود را منتشر کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، بر پایه گزارشی که در روزنامه رسمی دولت فرانسه منتشر شده، ماکرون از مه ۲۰۱۷ تا دسامبر ۲۰۲۱ (۵۵ ماه) و طی دوره ۵ ساله ریاست جمهوری خود در مجموع نزدیک به یک میلیون و ۷۰ هزار یورو درآمد داشته که معادل ۱۹ هزار و ۴۵۵ یورو در ماه است.
بخشی از این درآمد (حدود ۲۰۰ هزار یورو) از محل عواید فروش کتاب ماکرون به نام "انقلاب" پس از آغاز دوران ریاست جمهوری او بوده است. انتشار این کتاب از سال ۲۰۱۶ آغاز شده و هر نسخه از آن ۱۷.۹ یورو فروخته شده و در مجموع درآمدی ۴۴۳ هزار یوروی برای او به همراه داشته است.
بخش دوم درآمد رئیس جمهوری فرانسه در ۵۵ ماه گذشته مربوط به دریافت کمک هزینه دولتی ۸۷۰ هزار یورویی بوده که متوسط ماهانه آن حدود ۱۶ هزار یورو بوده است.
این گزارش نشان می‌دهد که رئیس جمهوری فرانسه هنوز خودرو و ملک شخصی ندارد ولی موجودی حساب‌های بانکی او در این مدت رشد کرده است. البته بریژیت ماکرون، همسر او، صاحب یک خانه است که ماکرون در سال ۲۰۱۱ برای نوسازی و بازسازی این خانه وامی به ارزش ۳۵۰ هزار یورو از بانک دریافت کرده که ۱۲۶ هزار و ۸۵۳ یورو از رقم بازپرداخت این وام باقی مانده است.
ماکرون رئیس جمهور استرالیا را دروغگو خواند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.11.2021
ماکرون، رئیس جمهور استرالیا را دروغگو خواند
دارایی‌های امانوئل ماکرون عمدتا در حساب‌های بانکی است که بیشتر آنها نزد بانک کردیت میوتوئل(Crédit Mutuel) باز است. حساب جاری او در این بانک در حال حاضر ۱۶۶ هزار و ۶۸۵ یورو موجودی دارد، در حالی که این حساب در مه ۲۰۱۷ نزدیک به ۴ هزار و ۵۹۱ یورو کسری داشته است. همچنین موجودی حساب پس‌انداز او نزد این بانک از ۲۰ هزار و ۳۸۸ یورو به ۲۲ هزار و ۳۴۳ یورو افزایش یافته است. حساب پس‌انداز دیگر او به نام توسعه پایدار(LDD)، ۱۲۰ هزار و ۲۴۰ یورو موجودی دارد که حدود ۸۰ هزار یورو بیش از موجودی آن در مه سال ۲۰۱۷ است.
در مجموع، موجودی حساب‌های بانکی و پس‌انداز رئیس جمهوری فرانسه در ابتدای دسامبر ۲۰۲۱ بیش از ۴۶۶ هزار یورو بوده است. ماکرون همچنین دارای یک حساب بیمه عمر در بانک کردیت میوتوئل به ارزش ۱۱۳ هزار و ۴۱۲ یورو است که در مه سال ۲۰۱۷ حدود ۹۱ هزار و ۹۵۴ یورو ارزش داشته است. حساب‌های اوراق بهادار و سهامِ رئیس جمهوری فرانسه در دو بانک کردیت میوتوئل و روچایلد اند سی(Rotschild & Cie) نیز چیزی حدود ۱۸۳ هزار یورو است.
بنابراین دارایی‌های امانوئل ماکرون در دسامبر سال ۲۰۲۱ به ۶۷۳ هزار و ۱۱۲ یورو رسیده که ۱۲۶ هزار و ۸۵۳ یورو از آن بدهی بانکی است. دارایی‌های او در مه سال ۲۰۱۷ حدود ۳۳۵ هزار یورو در مقابل بدهی بانکی ۲۴۶ هزار و ۸۰۰ یورویی بوده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала