اژه‌ای: در خارج ایرانیان زیادی هستند که تمایل دارند به وطن خود بازگردند

CC BY 4.0 / IRNA / اژه‌ای: در خارج ایرانیان زیادی هستند که تمایل دارند به وطن خود بازگردند
اژه‌ای: در خارج ایرانیان زیادی هستند که تمایل دارند به وطن خود بازگردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.12.2021
اشتراک
رئیس قوه قضائیه ایران از اقدام در دست اجرای دستگاه قضایی برای تشکیل سامانه ای جهت تعیین تکلیف وضعیت حقوقی و قضایی ایرانیان خارج از کشور خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه ایران، محسنی اژه‌ای، رئیس دستگاه قضا ایران اعلام کرد: در خارج از کشور ایرانیان زیادی هستند که به وطن خود تعلق خاطر داشته و تمایل دارند که به وطن خود بازگشته و در اینجا سرمایه گذاری کنند و یا مراودات خود را با زادگاهشان افزایش دهند؛ این امر بسیار سودمند و فاقد ضرر است و حتی آن دسته از افرادی که در خارج از کشور هستند و احیانا دارای مشکلاتی نیز می باشند، اعتقاد ما این است که مشکلات‌شان به لحاظ سیاسی، حقوقی و قضایی غیرقابل حل نیست.
رئیس عدلیه ایران با اشاره به ضرورت توسعه ارتباطات با همه کشورها که قائل به احترام متقابل نسبت به جمهوری اسلامی ایران هستند به ویژه همسایگان گفت: باید تعاملات و روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی ما با همسایگان گسترش یابد و مسائل ما با همسایگان با توجه به اقتضائات موجود، احصاء شود.
اژه ای همچنین درباره نقش مسائل حقوقی و قضایی در توسعه روابط با سایر کشورها به ویژه همسایگان گفت: قوه قضاییه برای تشکیل کمیته مشترکی با وزارت امور خارجه جهت احصاء مسائل حقوقی و قضایی با سایر کشورها و به ویژه کشورهای همسایه در همه ابعاد و زمینه ها آمادگی دارد و می توان با آغاز به کار این کمیته، بخش های فرعی آن را نیز فعال کرد.
محسنی اژه‌ای با اشاره به نقش موضوعات حقوقی و قضایی در توسعه ارتباطات کشورها گفت: در جریان جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه من به معاونت راهبردی و مالی قوه قضاییه نسبت به تقویت ساختار و تشکیلات معاون امور بین الملل قوه قضاییه و ستاد حقوق بشر تاکیداتی داشتم چرا که اعتقاد ما این است مسائلی که امروز در حوزه های مختلف به ویژه حوزه حقوق بشر با آنها مواجه هستیم مسائل قابل توجه و نیازمند تمرکز ویژه‌ای هستند.
رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: قوه قضاییه و وزارت امور خارجه با هم افزایی امکانات و اختیارات یکدیگر می توانند در راستای جلب منفعت و مصلحت برای کشور و دفع شر از کشور اقدام کنند.
محسنی اژه‌ای با تاکید مجدد بر تشکیل کارگروه مشترک میان قوه قضاییه و وزارت امور خارجه و همچنین تقویت کارکرد شورای عالی ایرانیان گفت: بسیاری از مسائل حقوقی و قضایی مبتلابه پیرامون اتباع ایرانی مقیم کشورهای خارجی و همچنین اتباع بیگانه در کشور ما به ویژه در حوزه محکومیت های قضایی با تشکیل کارگروه مشترک دستگاه قضایی و وزارت امور خارجه قابل حل است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала