آمریکا نمی تواند موشک های هسته‌ای روسیه را بزند

© Sputnik / Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر موشک های بالستیک و کروز روسیه
 موشک های بالستیک و کروز روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.12.2021
اشتراک
کارشناسان نظامی روسیه: ایالات متحده فاقد امکانات لازم جهت ایجاد مانع برای اولین ضربه هسته‌ای روسیه در صورت آغاز درگیری است.
به گزارش اسپوتنیک، کارشناسان نظامی روسیه اعلام کردند که آمریکا نمی تواند موشک های هسته ای را بزند و فاقد امکات لازم برای آن است که نگذارد روسیه ضربه جوابیه را در صورت بروز درگیری وارد کند.
با وجود آنکه 20 سال پیش، آمریکا از معاهده ضدموشک های بالستیک کنار رفت تا چنین سیستمی را ایجاد کند، اما تاکنون موفق به انجام این کار نشده است.
سامانه جدید دفاع هوایی روسیه پانتسیر اس1 ام - دو در یک       - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.12.2021
گزارش و تحلیل
سامانه جدید دفاع هوایی روسیه پانتسیر اس1 ام - دو در یک
ولادیمیر یوسییف، کارشناس نظامی در بخش تسلیحات استراتژیک معتقد است که مجتمع پدافند هوایی "زمینی" آمریکایی ها قادر نخواهد بود موشک های هسته‌ای را نابود کند. آمریکا نمی تواند دفاع موثر ضد موشکی را در صورت درگیری با روسیه برای خود تأمین کند. زیرا هزینه گرانی را طلب خواهد کرد. در اینجا منظور استقرار سیستم دفاع ضد موشکی در فضاست که برای اجرایی کردن آن، نیاز به 1000 ماهواره رهگیر در مدار اطراف زمین خواهد بود.
یوگنی بوژینسکی رئیس پیشین بخش بین المللی –توافقی وزارت دفاع روسیه معتقد است که سیستم آمریکایی می تواند مثلا حملات ایران و یا کره شمالی را دفع کند اما در رابطه با روسیه و یا چین شکست خواهد خورد.
هیچگونه سیستم دفاع ضد موشکی نمی تواند مانع از "ضربه اول" بشود. زیرا برای هر یک کلاهک هسته ای نیاز به فعال کردن 3 سیستم ضد موشکی است و با درنظر داشت اهداف "فیک"، دهها هزار سیستم ضد موشکی لازم خواهد شد.
گفتنی است، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه پیشتر اعلام کرده بود که روسیه به لحاظ تسلیحات مدرن از آمریکا جلو زده است و در حال به‌روزرسانی تسلیحات موجود است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала