هشدار درخصوص مصرف غذاهای کم چرب را جدی بگیرید

CC0 / Pixabay / هشدار درخصوص مصرف غذاهای کم چرب را جدی بگیرید
هشدار درخصوص مصرف غذاهای کم چرب را جدی بگیرید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.12.2021
اشتراک
متخصص تغذیه در روسیه در مقاله ای می نویسد که من به هیچ کس توصیه نمی کنم که غذاهای کم چرب را در رژیم غذایی خود قرار دهد.
به گزارش اسپوتنیک، اسوتلانا زلنتسوا، متخصص تغذیه در روسیه در مقاله ای می نویسد که غذاهای کم چرب را مفید نمی داند و نظر خود را به صورت مستند بیان نمود.
وی می گوید: من فکر می‌کنم به چند دلیل غذاهای کم چرب مفید نیستند. اول اینکه، بیشتر غذاهای بدون چربی حاوی مواد اضافی هستند که طعم آنها را بهبود می‌بخشد، اما برای سلامتی مفید نیست: نشاسته، چربی‌های گیاهی هیدروژنه، طعم‌ها، رنگ‌ها و غیره به غذاهای کم چرب اضافه می شوند که برای سلامتی مضر است.
زلنتسوا خاطرنشان کرد: "یعنی غذاهای کم چرب بیشتر به صورت صنعتی فرآوری می شود، بنابراین در مقایسه با دیگر غذاها با چربی نرمال، کمتر مفید است و اغلب کالری بالایی دارد." این متخصص تغذیه ادامه داد: علاوه بر این چربی‌ها برای بدن ما ضروری هستند و اگر رژیم غذایی عمدتاً کم‌چرب باشد، طبیعتاً کربوهیدرات‌های زیادی نیز در آن وجود خواهد داشت که به مرور زمان مشکلات متابولیکی زیادی برای بدن ایجاد می‌کند.
اگر هر روز یک عدد کیوی بخورید، چه اتفاقی در بدن شما می افتد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.12.2021
اگر هر روز یک عدد کیوی بخورید، چه اتفاقی در بدن شما می افتد
با کاهش میزان چربی در رژیم غذایی، ویتامین های محلول در چربی (D، A، E) کمتری دریافت می کنیم، علاوه بر این، چربی ها برای جذب برخی از مواد مورد نیاز ما به ویژه کلسیم ضروری هستند و در نتیجه کمبود شرایطی ایجاد می شود که مملو از مشکلات سلامتی بسیاری است.
این متخصص تغذیه در پایان گفت: "بنابراین، من به هیچ‌کس توصیه نمی‌کنم که غذاهای کم‌چرب را در رژیم غذایی خود قرار دهد. در برخی موارد به دلایل پزشکی لازم است که چربی‌ها در رژیم غذایی محدود شود، اما حتی در این صورت رویکرد متفاوتی را توصیه می‌کنم و نباید کاملا چربی را حذف کرد".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала