شما نیز می توانید دنباله‌دار لئونارد را از زمین مشاهده کنید

© Fotolia / Mopicشما نیز می توانید دنباله‌دار لئونارد را از زمین مشاهده کنید
شما نیز می توانید دنباله‌دار لئونارد را از زمین مشاهده کنید  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.12.2021
اشتراک
سیاره نمای بزرگ مسکو در گزارشی اعلام نمود که دنباله دار لئونارد به زمین نزدیک شده است و در آسمان بدون چشم غیر مسلح قابل مشاهده خواهد بود.
به گزارش اسپوتنیک، دنباله‌دار لئونارد نزدیک‌ترین ستاره به زمین است و از امروز تا اواسط دسامبر در آسمان شب قابل مشاهده خواهد بود. دنباله‌دار یک گلولهٔ برفی کیهانی است که از گازهای منجمد ، سنگ و غبار ساخته‌شده با قطری از چند کیلومتر تا چند صد کیلومتر، معمولاً به اندازهٔ یک شهر کوچک است.سرویس مطبوعاتی سیاره نمای بزرگ مسکو در گزارشی می نویسد، این دنباله دار را می توان از امروز غروب تا ماه دسامبر رصد کرد.
افلاک نمای مسکو در ادامه این گزارش می نویسد: بلافاصله پس از غروب خورشید به مدت یک یا دو ساعت و صبح ها از ساعت 05:30 یا 06:30 به وقت تهران تا طلوع خورشید، دنباله دار لئوناردو قابل مشاهده خواهد بود. ماه در آسمان با رصد دنباله دار در صبح تداخلی نخواهد داشت.
یک ستاره دنباله دار غول پیکر فراتر از زحل پیدا شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.07.2021
یک ستاره دنباله دار غول پیکر فراتر از زحل پیدا شد
در حال حاضر، دنباله دار لئونارد در فاصله 35 میلیون کیلومتری از سیاره زمین قرار دارد، می توان آن را در صورت فلکی Ophiuchus مشاهده کرد. در اواسط ماه، روشنایی آن با نزدیکتر شدن به زمین به + 4 متر می رسد و احتمالاً با در نظر گرفتن تأثیر پراکندگی رو به جلو، به + 2-3 متر می رسد و در نهایت این دنباله دار به یک جسم کم نور تبدیل می شود. این دنباله دار با چشم غیر مسلح قابل مشاهده است.
پیش از این در خبرها آمده بود که در 30 نوامبر، اخترشناسان دانشگاه مریلند (ایالات متحده آمریکا) اعلام نمودند که بزرگترین دنباله‌دار کشف شده - دنباله‌دار برناردینلی-برنشتاین با قطر 100 کیلومتر - مدت‌هاست دور از خورشید فعال شده است. دانشمندان هزاران تصویر از این دنباله دار را که توسط فضاپیمای جستجوی سیاره فراخورشیدی "تس" از سال 2018 تا 2020 گرفته شده بود، تجزیه و تحلیل کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала