گروه ۷ درباره "عواقب سنگین" حمله روسیه به اوکراین هشدار داد

© REUTERS / Brendan Smialowskiگروه ۷ درباره "عواقب سنگین" حمله روسیه به اوکراین هشدار داد
گروه ۷ درباره عواقب سنگین حمله روسیه به اوکراین هشدار داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.12.2021
اشتراک
گروه هفت در پیش‌ نویس بیانیه‌ ای که روز یکشنبه ارائه شد، هشدار داد که اگر ولادیمیر پوتین رئیس‌ جمهور روسیه به اوکراین حمله کند، روسیه با عواقب و هزینه‌ های سنگینی روبرو خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، اطلاعات ایالات متحده تخمین می زند که روسیه می تواند در اوایل سال آینده برای حمله چند جبهه به اوکراین با مشارکت ۱۷۵۰۰۰ سرباز برنامه ریزی کند.
کرملین برنامه‌ اش برای حمله را رد می‌ کند و می‌ گوید غرب درگیر روسوفوبیا است. مسکو اعلام کرده، که گسترش ناتو روسیه را تهدید می‌ کند و با تضمین‌ هایی که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱ به این کشور داده شده، تخطی کرده است.
در نشستی در شهر لیورپول در شمال انگلیس، نمایندگان گروه ۷ گفتند که در محکومیت تقویت نظامی روسیه در نزدیکی اوکراین متحد هستند و از مسکو خواستند تنش‌ زدایی کند.
واشنگتن پست: کشور دیگری که در آن جنگ شروع می شود: ایران، اوکراین یا تایوان؟   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.12.2021
واشنگتن پست: کشور دیگری که در آن جنگ شروع می شود: ایران، اوکراین یا تایوان؟
در این پیش نویس بیانیه که توسط منابع گروه ۷ تایید شد، آمده است: روسیه نباید شک داشته باشد که تجاوز نظامی بیشتر به اوکراین عواقب بزرگ و هزینه گزافی خواهد داشت.
در پیش نویس نمایندگان آمده است: ما بر تعهد تزلزل ناپذیر خود به حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین و همچنین حق هر کشور مستقلی برای تعیین آینده خود تاکید می کنیم.
در بیانیه ای که سفارت روسیه در لندن شامگاه شنبه و قبل از گزارش سند مشترک گروه ۷ منتشر کرد، آمده است که استفاده مکرر بریتانیا از عبارت "تجاوز روسیه" در جریان نشست لیورپول گمراه کننده است و برای ایجاد انگیزه برای تجمع گروه ۷ طراحی شده است.
در بیانیه سفارت روسیه آمده است: روسیه پیشنهادهای متعددی به ناتو در مورد راه های کاهش تنش ها ارائه کرده است. مجمع گروه ۷ می تواند فرصتی برای بحث در مورد آنها باشد، اما تاکنون چیزی جز شعارهای تهاجمی نشنیده ایم.
برای مسکو، در آغوش گرفتن فزاینده جمهوری اتحاد جماهیر شوروی سابق (اوکراین) از سوی ناتو و آنچه که به عنوان یک احتمال کابوس‌ وار برای مسکو است قرار دادن موشک‌ های ناتو در اوکراین می‌ داند - خط قرمزی است که روسیه اجازه عبور از آن را نخواهد داد. پوتین خواستار ضمانت‌های امنیتی الزام آور قانونی شد مبنی بر اینکه ناتو به سمت شرق گسترش نخواهد یافت یا سلاح‌ های خود را در نزدیکی خاک روسیه قرار نخواهد داد. واشنگتن بارها اعلام کرده است که هیچ کشوری نمی تواند امیدهای اوکراین به ناتو را وتو کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала