علائم اولیه زوال عقل را بشناسید

CC0 / Pixabay / علائم اولیه زوال عقل را بشناسید
علائم اولیه زوال عقل را بشناسید  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.12.2021
اشتراک
زیست شناس معروف در مقاله ای نوشت که فراموشی نشانه اولیه زوال عقل است.
به گزارش اسپوتنیک، سمیون گولوشیکین، کاندیدای علوم زیستی و زیست شناس در مقاله ای می نویسد که علائم اولیه زوال عقل، فراموشی است.
فراموشی طیف وسیعی از اختلالات شناختی، مانند ناتوانی در تمرکز، برنامه ریزی و کاهش سطح تفکر انتزاعی می باشد که می تواند نشانه های زوال عقل در آینده باشد. این متخصص تغذیه در ادامه گفت: در حال حاضر کم شنوایی می تواند هم تظاهرات اولیه بیماری آلزایمر و هم یکی از عوامل خطر برای بروز زوال عقل باشد.
گلوشیکین تاکید کرد: علل زوال عقل می تواند اختلالات عصبی، آسیب های سر، عفونت های خاص، اختلالات متابولیک و کمبود برخی ویتامین ها باشد. وی افزود: بیماری آلزایمر و تصلب شرایین مغزی شایع ترین علل این سندرم هستند.
این زیست شناس خاطرنشان کرد: پزشکان راه های موثری برای درمان زوال عقل معرفی کردند. بنابراین لازم است پیشگیری از آن به موقع آغاز شود. به گفته وی، یادگیری زبان های خارجی و برقراری ارتباط فعال به کاهش خطر ابتلا به زوال عقل کمک می کند. سازمان بهداشت جهانی همچنین حفظ سطح متوسط ​​فعالیت بدنی، آموزش منظم مهارت های شناختی را از طریق بازی ها و سرگرمی هایی که نیاز به درگیری شدید حافظه و منطق تفکر دارد، توصیه می کند.
رژیم لاغری رایج شده در روسیه بسیار خطرناک است  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.11.2021
رژیم لاغری رایج شده در روسیه بسیار خطرناک است
گلوشیکین گفت: توصیه هایی برای استفاده از مکمل های غذایی مختلف وجود دارد، اما اثربخشی و مناسب بودن آنها هنوز در جامعه علمی مورد بحث است.
محققان نشان دادند که قرار دادن مغز بیماران مبتلا به زوال شناختی در مراحل اولیه در معرض موسیقی برجسته، یک شبکه عصبی متمایز متشکل از نواحی مختلف مغز را فعال می‌کند که بعد از یک دوره گوش دادن روزانه به موسیقی، تفاوت‌هایی را در فعال‌سازی نشان می‌دهند. دکتر کورین فیشر، سرپرست تیم تحقیق، گفت: "مداخلات مبتنی بر موسیقی ممکن است یک مداخله عملی، مقرون‌به‌صرفه و در دسترس برای افرادی باشد که در مراحل اولیه زوال شناختی هستند. درمان‌های موجود برای بیماری آلزایمر تا به امروز فواید محدودی نشان داده‌اند. در حالی که مطالعات کنترل‌شده بزرگ‌تری برای تأیید مزایای بالینی مورد نیاز است، یافته‌های ما نشان می‌دهد که یک رویکرد فردی و خانگی برای گوش دادن به موسیقی ممکن است مفید باشد و اثرات ماندگاری بر مغز داشته باشد".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала