در آمریکا درباره دوران خطرناک روابط بین الملل صحبت شد

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر در آمریکا درباره دوران خطرناک روابط بین الملل صحبت شد
در آمریکا درباره دوران خطرناک روابط بین الملل صحبت شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.12.2021
اشتراک
بحران اوکراین به پیش زمینه ای برای نظم جدید جهانی تبدیل شده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آتلانتیک، توماس رایت، همکار ارشد موسسه بروکینگز در مورد پایان یک دنیای تک قطبی به رهبری آمریکا گفت: بحران اوکراین طلایه دار نظم نوین جهانی شد و دوران خطرناکی را در روابط بین الملل آغاز کرد.
به گفته این کارشناس، الحاق کریمه، مداخله در سوریه، ساخت جزایر مصنوعی توسط چین در دریای چین جنوبی، استفاده ترکیه از قدرت نظامی نشان از تغییر فضای سیاست خارجی دارد. ایالات متحده می‌توانست و گاهی هم چنین می‌کرد، منافع ژئوپلیتیکی قدرت‌های رقیب یا حتی دوست را به عنوان یک موضوع ثانویه تلقی می کرد اما آنها دیگر نمی توانند این کار را انجام دهند.
رایت افزود: تصمیم ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای متمرکز کردن نیروها در مرز با اوکراین برای از سرگیری بحث واقعی در مورد اجرای توافقات مینسک و آینده امنیت اروپا ضروری است. رایت معتقد است که اگر مذاکرات به بن بست برسد، طرف روسی از نیروی نظامی به عنوان ابزاری قهری استفاده خواهد کرد. این بحران فقط به توافقات مینسک یا اختلاف بین روسیه و اوکراین مربوط نمی شود. نکته این است که ما با چشم‌انداز واقعی شاهد تشدید تقابل نظامی بین قدرت‌های بزرگ هستیم که نظم بین‌المللی را تا پایه‌های آن متزلزل خواهد کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала