تزریق ژل و بوتاکس ده‌ها شتر را از رقابت در جشنواره عربستان محروم کرد +عکس

© Sputnik / Arina Topolevaتزریق ژل و بوتاکس ده‌ها شتر را از رقابت در جشنواره عربستان محروم کرد +عکس
تزریق ژل و بوتاکس ده‌ها شتر را از رقابت در جشنواره عربستان محروم کرد +عکس  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.12.2021
اشتراک
برخی از پرورش‌دهندگان شتر با تزریق بوتاکس و ژل لب به شترهای خود، قوانین جشنواره عربستان را زیر پا گذاشتند.
به گزارش اسپوتنیک، فستیوال شتر عربستان سعودی مهمترین جشنواره شتر دنیاست که با هدف زنده نگاه داشتن نقش شتر در تاریخ و فرهنگ شبه جزیره عربستان برگزار می‌شود و "زیباترین" شتر شرکت‌کننده در این رقابت چیزی حدود ۶۶ میلیون دلار برنده می‌شود. در این جشنواره علاوه بر مسابقه، خرید و فروش شتر هم انجام می‌شود.
در هفته‌ی گذشته این جشنواره بار دیگر برگزار شد که رسانه‌های عربستان خبر دادند حدود ۴۰ شتر از راهیابی به جشنواره ملک عبدالعزیز باز مانده‌اند. تزریق بوتاکس، ژل لب و جراحی زیبایی در کنار استفاده از هورمون‌های حجم دهنده‌های عضلات از دلایل کنار گذاشته شدن این شترها در این رقابت سالیانه بوده است. گفتنی است که در سال ۲۰۱۸ نیز ۱۲ شتر به دلایل مشابه از حضور در این رقابت‌ها باز مانده بودند.
هیات داوران در این جشنواره بر اساس شکل سر و صورت، گردن و به ویژه کوهان و همچنین تزئینات و لباسی که بر تن شتر شده است، برنده را انتخاب می‌کنند. استفاده از مواد آرایشی و هر گونه عمل جراحی نظیر کشیدن پوست که می‌تواند شتر را جذاب‌تر جلوه دهد، در این رقابت‌ها ممنوع است.
مسئولان برگزاری این جشنواره از فن‌آوری‌های تشخیص پیشرفته نظیر سونوگرافی و اشعه ایکس برای بررسی موارد تخلف احتمالی استفاده می‌کنند. در بررسی‌ها این دوره که چهارشنبه این هفته منتشر شده، مشخص شده برخی از پرورش‌دهندگان شتر با بوتاکس وتزریق ژل لب سعی داشتند شترهای خود را جذاب‌تر جلوه دهند که همین امر سبب شد این شترها از حضور در رقابت حذف شوند.
کاربران ضمن ابراز تاسف، عنوان می‌کنند شتر خود الهه‌ی بوتاکس است اما برخی از پرورش‌دهندگان شتر برای جایزه میلیون دلاری دست به تزریق بوتاکس و ژل لب برای این حیوان زبان بسته زده‌اند. کاربرانی عنوان می‌کنند برخی انسان‌های نه تنها به خود و سایر انسان‌ها صدمه می‌زنند بلکه جان حیوانات را نیز به خطر می‌اندازند. جمعی از کاربران معتقدند مردم عربستان از نظر مالی مشکلی ندارند و در رفاه هستند و هزینه‌های این چنینی برای آنها به چشم نمی‌آید به همین دلیل حتی گاهی این کارها را برای سرگرمی انجام می‌دهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала