پایان آزمایش واکسن RNAعلیه ویروس "اچ آی وی" روی حیوانات در آمریکا

CC0 / Pixabay / پایان آزمایش واکسن RNAعلیه ویروس "اچ آی وی" روی حیوانات در آمریکا
پایان آزمایش واکسن  RNAعلیه ویروس اچ آی وی  روی حیوانات در آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.12.2021
اشتراک
دانشمندان موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی ایالات متحده آمریکا آزمایشات واکسنی علیه ویروس نقص ایمنی انسانی (HIV) را به پایان رساندند و در آزمایشات روی موش ها و پستانداران نتایج امیدوارکننده حاصل شده است.
به گزارش اسپوتنیک، خاطرنشان می شود که این واکسن با استفاده از فناوری مشابه با فناوری مورد استفاده در تولید واکسن ضد ویروس کرونا ساخته شده است.
دانشمندان تاکید می کنند، تا هفته 58، همه حیوانات واکسینه شده دارای آنتی بادی هایی بودند که قادر به خنثی کردن ویروس های12 سویه HIV بودند.
آزمایش یک داروی جدید برای درمان اچ آی وی آغاز می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.08.2020
آزمایش یک داروی جدید برای درمان اچ آی وی آغاز می شود
به گفته کارشناسان، قرار است واکسن جدید را در آینده اصلاح کرده و ایمنی آن را دوباره بررسی کنند چون تنها در این صورت می توان آنرا روی انسان آزمایش کرد.
28 نوامبراطلاع دادند اپیدمیولوژیست های روس روشی را برای جستجوی سریع نمونه های مرتبط با HIV ارائه کرده اند. این به منظور تعیین زنجیره عفونت در سریع ترین زمان ممکن و یافتن منبع آن ضروری است. این روش مهم است، زیرا بدون دانستن اینکه شیوع HIV از کجا آمده است، نمی توان زنجیره این عفونت را قطع کرد. دانشمندان روشی را برای توالی جزئی نمونه‌های ویروس تدوین کرده اند که شبیه به روشی مورد استفاده برای تجزیه و تحلیل سویه‌های ویروس کرونا SARS-CoV-2 است. متخصصان یک سوم کل ژنوم ویروس نقص ایمنی را مورد هدف قرار داده اند که مسئول اثربخشی درمان رتروویروسی هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала