زمین‌گیری هواپیماهای ای‌تی‌آر در ایران

© REUTERS / Regis Duvignau توقف پروازها به عسلویه از چهار فرودگاه ایران
توقف پروازها به عسلویه از چهار فرودگاه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.12.2021
اشتراک
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اعلام داشت که هواپیماهای ای‌تی‌آر هما به دلیل نبود قطعه پس از ۳ سال خرید زمین‌گیر شدند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایلنا، مجتبی یوسفی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت شرکت هواپیمایی ایران‌ایر (هما) اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در سال های گذشته به آن توجه جدی نشد صنعت حمل و نقل هوایی کشومان است. صنعت هوایی کشورمان به دلیل بهانه سیاسی زیان قابل توجهی را متحمل شده‌است.
وی با اشاره به خرید هواپیماهای ای تی آر برای هما بیان داشت: در حالی برای ناوگان ایران‌ایر ۱۳ فروند هواپیمای ای تی آر خریداری شد که با این هزینه امکان خرید ‌ ۲۲ فروند هواپیمای ایرباس با سن کمتر از ۱۰ سال وجود داشت و می‌توانستیم عمر ناوگان هوایی کشورمان را پایین بیاوریم.
ممنوع شدن پروازهای «ماهان‌ایر» به ایتالیا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.11.2021
آمریکا تحریم‌های هواپیمایی ماهان را تمدید می‌کند
یوسفی افزود: هواپیماهای ای تی آر از لحاظ بُعد مسافت، هزینه‌های نگهداری مناسب با مدل های پروازی ایران نیستند. هواپیما با توان یک ساعت پرواز مناسب مسیرهای پروازی در ایران نیست و از سوی دیگر ظرفیت حمل مسافر در این هواپیماها پایین است بنابراین ای تی آر هواپیمای تجاری برای ایران محسوب نمی‌شوند.
این نماینده مجلس ایران گفت: باید بپذیریم که هواپیماهای ای تی آر برای مسافت‌های پروازی کشورمان کارایی نداشتند و از انجایی که بازه بازگشت سرمایه بالا و همزمان هزینه نگهداری بالایی هم دارند، این هواپیماها برای ایران‌ایر صرفه اقتصادی نداشتند و امروز بخشی از بدهکاری‌های ایران‌ایر به دلیل همین ۱۴ فروند هواپیمای ای تی آر است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر اکثر هواپپماهای ای تی آر که اخیرا برای ایران ایر خریداری شده‌ بودند به دلیل نبود قطعه زمین‌گیر شده‌اند و همین عامل باعث شد هزینه‌های تکلیفی به شرکت حامل پرچم اضافه شود و مشکلات مالی این شرکت افزایش پیدا کرد و تمام مشکلات امروز ایران ناشی از سوء مدیریت‌ها است. ‌
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала