حمایت مرجع تقلید شیعیان از تعامل ایران با کشورهای دنیا

© Photo / IRNAآیت‌الله عبدالله جوادی آملی
آیت‌الله عبدالله جوادی آملی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.12.2021
اشتراک
آیت‌الله عبدالله جوادی آملی از مراجع عظام تقلید شیعیان در آستانه برگزاری مذاکرات وین، با انتشار توئیتی از تعامل ایران با کشورهای دنیا دفاع کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرآنلاین، آیت الله جوادی عاملی نوشت: "ما از جهان جدا نیستیم، چه بخواهیم و چه نخواهیم باید با آنها مذاکره کنیم و با آنها دست بدهیم اما بعد از آن حتما باید انگشتان خود را بشماریم! در نظام بین‌الملل به هیچکس اعتماد نیست اما در عین حال هیچ کس از مذاکره و تبادل با دیگر کشورها هم بی‌نیاز نیست".
دور تازه مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) برای رفع تحریم‌ها از روز پنجشنبه ۹ دسامبر (۱۸آذرماه) با نشست کمیسیون مشترک برجام آغاز شده است. علی باقری کنی معاون سیاسی وزیر خارجه و مذاکره کننده ارشد ایران تاکید دارد که ایران مسیر گفت‌وگوها را بر اساس مواضع و دیدگاه‌های خودش با جدیت ادامه داده و اراده جدی برای مذاکرات جدی دارد.
"انریکه مورا" معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که سرپرستی نشست کمیسیون را برعهده دارد، در گفت‌وگو با خبرنگاران، ضمن تکرار اهمیت احیای مفاد برجام عنوان کرد که حس تازه‌ای برای زنده‌کردن این توافق در تمام طرف‌های مشارکت کننده وجود دارد. وی با اشاره به ضرورت واقع‌گرا بودن در مذاکرات وین عنوان کرد که تمام هیات‌ها برای رسیدن به توافق تلاش می‌کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала