آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌خواهد با ایران درباره نصب مجدد دوربین‌ها در کرج به توافق برسد

© Photo / Sarajevo-x/Public domainآژانس بین‌المللی انرژی اتمی
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.12.2021
اشتراک
رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الجزیره اعلام کرد آژانس به دنبال دستیابی به توافق با ایران برای نصب مجدد دوربین‌ها در تاسیسات سازمان انرژی اتمی ایران در کرج است.
به گزارش اسپوتنیک، گروسی گفت: "ما در تلاش هستیم تا با ایران در مورد نصب مجدد دوربین ها در تاسیسات کرج به توافق برسیم. ناآگاهی از آنچه در تاسیسات کرج می گذرد به ما اجازه نمی دهد اطلاعاتی را در اختیار شرکت کنندگان در مذاکرات وین قرار دهیم." مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنین تاکید کرد که تهران باید تعدادی از موضوعات از جمله وجود مواد هسته‌ای در مکان‌های اعلام‌ نشده را روشن کند.
رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.12.2021
گروسی: به نفع تهران است که در تعامل با آژانس شفافیت بیشتری را از خود نشان بدهد
وال استریت ژورنال پیشتر گزارش داده بود که تاسیسات هسته ای کرج که در تابستان به دلیل خرابکاری در آن عملیات متوقف شده بود، تولید تجهیزات سانتریفیوژ را از سر گرفته است. علی ربیعی ، سخنگوی سابق دولت ایران 6 ژوئیه تایید کرد که در یکی از تاسیسات سازمان انرژی اتمی در شهر کرج خرابکاری انجام شده است که تهران اسرائیل را در آن مقصر می داند.
رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تازه‌ترین گزارش خود درباره ایران اطلاع داد تهران به بازرسان آژانس اجازه داد از 20 تا 22 سپتامبر از تجهیزات نظارتی بازدید کرده و وسایل اطلاع رسانی مربوطه را در تمامی تأسیسات ضروری در ایران، به استثنای کارگاه تولید قطعات سانتریفیوژ در مجتمع تسا کرج در ایران، تعویض کنند. اجازه دسترسی آژانس به این کارگاه برای نصب دوربین های نظارتی جدید یا تایید عدم از سرگیری تولید لوله های روتور و دم سانتریفیوژها در آنجا داده نشد. آژانس بعداً بازرسی از تأسیسات کرج توسط بازرسان خود را کاملاً ضروری خواند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала