پیشرفت جدید چین در ساخت موتور مافوق صوت+عکس

© Fotolia / Boggyدیدار وزیران دفاع چین و ایران
دیدار وزیران دفاع چین و ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.12.2021
اشتراک
محققان چینی نمونه اولیه یک موتور پروازی مافوق صوت را براساس طرحی ساختند که بیش از ۲۰ سال پیش توسط ناسا رد شده بود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "دیل یمیل"، محققان چینی نمونه اولیه یک موتور پروازی مافوق صوت را براساس طرحی ساختند که بیش از ۲۰ سال پیش توسط ناسا رد شده بود. سرعت این هواپیما می‌تواند پنج برابر سرعت صوت باشد.
به نوشته "SCMP"، درک مکانیسم نحوه کار آن می‌تواند راهنمایی‌های مهمی برای توسعه هواپیما و موتور مافوق صوت باشد. طرح اولیه این موتور توسط مینگ هان تانگ، مهندس ارشد سابق برنامه مافوق صوت ناسا در اواخر دهه ۱۹۹۰ پیشنهاد شد. طراحی هواپیمای دو مرحله‌ای تانگ، در مرکز توجه برنامه "بوئینگ مانتا X-۴۷C" قرار داشت. با این حال، قبل از اینکه این برنامه بتواند قابلیت اجرای این طرح را تأیید کند، به دلیل هزینه‌های بالا و همچنین برخی مسائل فنی، توسط دولت ایالات متحده کنار گذاشته شد.
برخلاف اکثر هواپیماهای مافوق صوت پیشنهادی که دارای موتوری در قسمت زیرین خود هستند، طراحی هواپیمای تانگ، دارای دو موتور مجزا در هر طرف است. این موتورها در سرعت‌های پایین‌تر، مانند موتورهای معمولی توربینی جت کار می‌کنند. پیکربندی این هواپیما بدون هیچ قطعه متحرکی به آن اجازه می‌دهد تا به سرعت بالا برسد و بیش از پنج برابر سرعت صوت شتاب بگیرد.
آژانس فضایی چین اخیراً اعلام کرده است که در حال ساخت یک راکتور شکافت هسته‌ای برای رفتن به کره ماه است که طبق گزارش‌ها ۱۰۰ برابر قدرتمندتر از رآکتور در حال توسعه توسط ناسا خواهد بود. دولت چین همچنین در اوایل سال جاری اعلام کرد که با روسیه در یک ایستگاه فضایی قمری که مستقیماً رقیب برنامه "دروازه قمری" ناسا خواهد بود، همکاری خواهد کرد. در ماه اکتبر نیز چین یک موشک مافوق صوت با قابلیت فضایی پیشرفته، پرتاب کرد که مقامات آمریکایی را غافلگیر کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала