پول چاپ کن فضای مجازی بازداشت شد +ویدئو، عکس

© REUTERS / Raheb Homavandiپول چاپ کن فضای مجازی بازداشت شد +ویدئو، عکس
پول چاپ کن فضای مجازی بازداشت شد +ویدئو، عکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.12.2021
اشتراک
ماجرای دستگیری پول چاپ کن فضای مجازی که با دستگاهی، چک پول ۵۰ هزار تومانی چاپ می‌کرد.
به گزارش اسپوتنیک، در روز گذشته ویدئویی از فردی در فضای مجازی منتشر شد که با استفاده از یک دستگاه لیزر نشان می‌داد قادر است پول ۲۰۰۰ تومانی را به ۵۰۰۰۰ تومانی تبدیل کند. این ویدئو در چند ساعت سر و صدای زیادی به راه انداخت و فرد مذکور ظرف 3 ساعت توسط پلیس فتا دستگیر شد.
سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتای پایتخت در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در این رابطه گفت: "این فرد در تصویری که در فضای مجازی ارسال کرده بود عنوان می‌کرد که دستگاه لیزری را از سوئد یکی از اقوامش برای ایشان ارسال کرده و وی می‌تواند به محض یک چشم بر هم زدن اسکناس دو هزار تومانی را به ۵۰ هزار تومانی تبدیل کند و دیگر نیازی نیست افراد کار کنند که بلافاصله با انتشار این ویدئو در فضای مجازی ماموران پلیس فتا دست به کار شدند و در کمتر از چند ساعت وی را به پلیس فتا منتقل کردند."
در مصاحبه‌ای که با این متهم انجام شد وی اظهار کرد: "این ویدئو برای مزاح و گروه فامیلی ارسال شده و متاسفانه فامیل ایشان این ویدئو را در فضای مجازی منتشر کرده است و موجب شده تا وی به پلیس فتا احضار شود. این متهم با اظهار ندامت از کارش به خاطر فضایی که در جامعه ایجاد کرده عذرخواهی کرد و از مردم خواست اگر ویدئویی تولید می‌کنند حتما جوانب آن را در نظر بگیرند تا خدایی نکرده لطمه‌ای به اذهان جامعه وارد نکنند."
سرهنگ معظمی گودرزی نیز در ادامه این گفت‌وگو عنوان کرد: با کسانی که بخواهند جو جامعه را بر هم بزنند برخورد خواهد شد و این افراد به مراجع قضایی معرفی می‌شوند. ضمن اینکه دستگاه چاپ پول، پلاستیکی بیش نبوده و اینکه در ویدئو گفته می‌شود به صورت لیزر پول‌ها چاپ می‌شود دروغ محض است و دستگاه دروغین چاپ پول دارای دو عدد غلطک و یک پارچه است که پول‌ها در آن پنهان و مجدد آشکار می‌شود."
کاربران بسیاری عنوان می‌کنند کاملا مشخص بود این ویدئو برای شوخی ضبط شده، چراکه کسی که بتواند پول چاپ کند نه تنها آن را علنی نمی‌کند بلکه آن را پنهان می‌کند. اما نکته‌ای که در این اتفاق می‌توان به آن اشاره کرد سرعت‌العمل پلیس فتا می‌باشد که قابل تحسین است و گوشزدی است برای کاربرانی که بخواهند با انتشار ویدئوهای این چنینی در فضای مجازی ذهن کاربران و مردم را آشفته کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала