سقوط یک پهپاد پیشرفته آمریکایی در یمن

© Photo / IRNAپهپاد "اسکن ایگل"(Scan Eagle) ساخت آمریکا
پهپاد اسکن ایگل(Scan Eagle)  ساخت آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.12.2021
اشتراک
سخنگوی نیروهای مسلح جنبش انصارلله یمن از سرنگونی یک پهپاد دیگر ساخت آمریکا در آسمان استان مأرب این کشور خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبر آنلاین، سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح جنبش انصارالله یمن امروز (شنبه) در توییتی اعلام کرد که سامانه‌های پدافند هوایی این نیروها موفق به سرنگونی یک فروند پهپاد "اسکن ایگل"(Scan Eagle) ساخت آمریکا در مأرب شدند.
بمباران یمن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.12.2021
بمباران های مکرر یمن توسط جنگنده‌های ائتلاف سعودی
وی در این باره گفت که این پهپاد درحال انجام اقدامات خصمانه و جاسوسی در آسمان شهرستان "صراوح" در استان مأرب بود که توسط نیروهای یمنی سرنگون شد.
یحیی سریع همچنین تصریح کرد: عملیات سرنگون کردن پهپاد مذکور با سلاح مناسب انجام شد.
سخنگوی نیروهای مسلح جنبش انصارالله یمن شنبه گذشته نیز اعلام کرده بود که پدافند هوایی این نیروها هفتمین پهپاد آمریکایی "اسکن ایگل" را در آسمان منطقه "الجوبه" در استان مأرب سرنگون کرد.
در یمن از سال 2011 درگیری داخلی ادامه دارد. در یک طرف این درگیری نیروهای جنبش شیعه " انصارالله" و در طرف دیگر آن ارتش دولتی و شبه نظامیان وفادار به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور یمن قرار دارند که مورد حمایت جامعه بین المللی است. از سال 2015 ائتلاف کشورهای عربی به ریاست عربستان سعودی پشتیبانی نظامی از نیروهای دولتی یمن را برعهده دارد. ایران از جنبش انصارالله که صنعا پایتخت یمن و بخش قابل توجهی از کشور را تحت کنترل دارد، پشتیبانی می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала