رونمایی از تمبر مشترک ایران و چین + ویدئو

CC BY 2.0 / IRNA / ایران و چین
ایران و چین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.12.2021
اشتراک
ایران و چین از تمبر مشترک خود به مناسبت سالگرد روابط دیپلماتیک رونمایی کردند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از صدا و سیما، در این مراسم رونمایی که در موزه ارتباطات برگزار شد، مدیرعامل شرکت ملی پست ایران و برخی مسئولان این شرکت و همچنین سفیر چین در ایران حضور داشتند.
رمضانعلی سبحانی فر مدیرعامل شرکت ملی پست ایران در این مراسم گفت: رونمایی از این تمبر مشترک می‌تواند موجب تعمیق روابط فرهنگی دو کشور شود.
وی افزود: این تمبر مشترک تصویر پل خواجوی اصفهان به عنوان نماد کشور ایران و پل کوآنگ جی در شهر چائوجو گوآنگ دونگ به عنوان نماد کشور چین طراحی شده است و این دو پل می‌تواند نمادی برای دوستی هر چه بیشتر بین دو ملت از این طریق باشند.
چانگ هوآ سفیر چین در ایران در این مراسم به توسعه روابط میان دو کشور به ویژه در پنجاه سال اخیر اشاره کرد و گفت: در این سال‌ها دوستی بین دو ملت بسیار قوی‌تر شده است.
سفیر چین ادامه داد: رئیس جمهور کشورم گفته است بدون توجه به شرایط بین المللی باید روابط دوستانه میان ایران و چین بدون هیچ وقفه‌ای افزایش پیدا کند.
هوآ گفت: من خودم (کلکسیونر، مجموعه دار) جمع آوری کننده تمبر هستم و تمبر می‌تواند تمدن، آداب و رسوم و پیشرفت‌های اجتماعی کشور را منتشر کند و امروز ادارات پست دو کشور این تمبر را که نماد دو پل ایران و چین است، منتشر کرده اند.
سفیر چین افزود: این دو کشور از طریق پل دوستی به هم متصل شده اند و جاده ابریشم قدیم هم مانند پلی است که شرق و غرب را طی می‌کند و سهم مهمی در تبادل تمدن‌ها دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала