رئیس جمهور ایران: اگر طرف مقابل مصمم به رفع تحریم ها باشد، توافق خوب بدست می آید

© Photo / IRNAابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران
ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.12.2021
اشتراک
ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در رابطه با مذاکرات برجامی در وین اعلام کرد اگر طرف مقابل مصمم به رفع تحریم ها باشد، توافق خوب بدست می آید.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، رئیس جمهور گفت: راهبرد دشمن این است که تحریم ها را همواره نگه دارد و بیشتر کند. راهبرد ما این است که تحریم ها شکسته شود. تحریم ها باید خنثی شود و اقدام جدی برای رفع تحریم ها انجام شود. برخی گفتند مذاکره نمی کنند، برنامه ندارند و جدی نیستند، اما اگر طرف مقابل مصمم به رفع تحریم ها باشد، توافق خوب بدست می آید.
سرنوشت برجام به مویی بسته است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.12.2021
گزارش و تحلیل
سرنوشت برجام به مویی بسته است
دور تازه مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) برای رفع تحریم‌ها از روز پنجشنبه ۹ دسامبر (۱۸آذرماه) با نشست کمیسیون مشترک برجام آغاز شده است. علی باقری کنی معاون سیاسی وزیر خارجه و مذاکره کننده ارشد ایران تاکید دارد که ایران مسیر گفت‌وگوها را بر اساس مواضع و دیدگاه‌های خودش با جدیت ادامه داده و اراده جدی برای مذاکرات جدی دارد.
"انریکه مورا" معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که سرپرستی نشست کمیسیون برجام را برعهده دارد، در گفت‌وگو با خبرنگاران، ضمن تکرار اهمیت احیای مفاد برجام عنوان کرد که حس تازه‌ای برای زنده‌کردن این توافق در تمام طرف‌های مشارکت کننده وجود دارد. وی با اشاره به ضرورت واقع‌گرا بودن در مذاکرات وین عنوان کرد که تمام هیات‌ها برای رسیدن به توافق تلاش می‌کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала