دستیار وزیرخارجه آمریکا به مسکو خواهد آمد

© Photo / U.S. State Departmentوزارت خارجه آمریکا
وزارت خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.12.2021
اشتراک
در وزارت امور خارجه ایالات متحده اعلام شد که دستیار وزیر خارجه در امور اروپا و واورآسیا به مسکو سفر خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، در وزارت امور خارجه ایالات متحده اعلام شد که دستیار وزیر خارجه در امور اروپا و واورآسیا به مسکو سفر خواهد کرد.
کارین دونفرید دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در روزهای 15-13 دسامبر به کی‌یف و مسکو سفر خواهد کرد. در این سفر، وی با مقامات عالیرتبه دو کشور دیدار خواهد کرد.
پس از این سفر، وی راهی بروکسل خواهد شد تا در روزهای 16-15 دسامبر تلاش ها برای حل و فصل دیپلماتیک اوضاع پیرامون اوکراین را با شرکای آمریکا در اتحادیه اروپا و ناتو به بحث بگذارد.
پوتین: غرب می فهمد که در جنگ جهانی سوم پیروز نخواهد شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.12.2021
پوتین: روسیه با هیچ کشوری دشمن نیست، بلکه برخی روسیه را مخالف خود می پندارند
شایان ذکر است که یوری اوشاکوف دستیار رئیس جمهور روسیه، گفته بود " پوتین بایدن را با "خط قرمز" همزمان با پیشروی بیشتر ناتو به سمت شرق و استقرار سلاح های تهاجمی در اوکراین و سایر کشورهای هم مرز با روسیه آشنا کرد. وی همچنین به همتای آمریکایی خود گفت که گردان های روسی در خاک روسیه واشنگتن را نگران کرده است، در حالیکه مسکو نگران امنیت خود در مقیاس جهانی است".
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در جریان گفتگوهای آنلاین، به همتای آمریکایی خود جو بایدن از تشدید اوضاع در اطراف اوکراین ابراز نگرانی کرد. گفتگوهای سران دو کشور روز 7 دسامیر به صورت آنلاین و حدود دو ساعت به طول انجامید؛ همانطور که کاخ سفید پس از این دیدار اعلام کرد، بایدن در گفتگو با پوتین نسبت به اوضاع پیرامون اوکراین ابراز نگرانی کرد، خواستار حل و فصل دیپلماتیک مسأله شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала