باقری‌کنی: موضوعات اختلافی وین ۶ هنوز حل نشده روی میز است

© Photo / IRNAعلی باقری، معاون سیاسی وزیرامورخارجه ایران
علی  باقری، معاون سیاسی وزیرامورخارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.12.2021
اشتراک
مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات وین اظهار داشت که موضوعات اختلافی ۶ دور مذاکره قبلی در وین هنوز حل نشده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، علی باقری‌کنی، مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات با گروه ۱+۴ در واکنش به اظهارات یک مقام اروپایی مبنی بر این‌که هشت مورد باز و اختلاف در پیش نویس قبلی وجود دارد، تصریح کرد: در پیش نویسی که حاصل گفت‌وگوهای وین ۶ و بعد از ۶ دور گفت‌وگو است، چند موضوع اختلافی بین طرفین باقی ماند که نیازمند تصمیم گیری در سطح عالی داشت و اینها الان هم حل نشده روی میز است.
سرنوشت برجام به مویی بسته است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.12.2021
گزارش و تحلیل
سرنوشت برجام به مویی بسته است
باقری‌کنی اظهار داشت: در طول گفت‌وگوهایی که از هشتم آذر شروع شد نگاه خودمان را در خصوص موضوعات مختلف گفت‌وگوها چه در بحث لغو تحریم‌ها، اقدامات هسته‌ای، راستی آزمایی و تضمین‌ها و همین طور موارد دیگر بیان کردیم. برخی از این مسائل در طی گفت‌وگوهایی که چند روز گذشته انجام شد مورد قبول طرف مقابل قرار گرفته و برخی مورد قبول طرف مقابل قرار نگرفته است.
معاون وزیر امور خارجه ایران افزود: ما چند موضوع دیگر هم به عنوان موضوعات اصلی خواهیم داشت که مجموعه‌ای از این موضوعات که خیلی زیاد هم می‌تواند نباشد، محور اصلی برای گفت‌وگوهای جدی در سطح مقامات ارشد مذاکره کننده ایران و کشورهای ۱+۴ را شکل خواهد داد.
باقری‌کنی درباره خط قرمزهای تیم مذاکره کننده ایرانی بیان کرد: ما یک خط قرمز مبنایی داریم که منطق هم از آن حمایت می‌کند و آن خط قرمز این است که ما مبنای مشترکی بین دو طرف داریم. ما یک توافقی (برجام) داریم که در ۱۳۹۴ بین ایران و ۱+۵ نهایی شده و آمریکا چند سال بعد از آن خارج شده است و الان آمریکا می‌خواهد به آن توافق برگردد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала