الکاظمی: چند روز بعد شاهد خروج تمام نیروهای ائتلاف خواهیم بود

مصطفی الکاظمی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.12.2021
اشتراک
نخست‌وزیر عراق اعلام داشت که کشورش چند روز دیگر شاهد عملیات خروج نیروهای رزمی ائتلاف بین‌المللی خواهد بود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از شفق نیوز، مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق در سخنرانی به مناسبت صد سالگی تشکیل کشور جدید عراق اظهار کرد: این سالگرد به معنای آن نیست که عراق ۱۰۰ سال پیش کشور نبود در این سرزمین عراقی‌هایی بودند که اولین کشوری که بشر شناخت را ایجاد کردند، اولین قانونی را که به زندگی بشر نظم بخشید، تدوین کردند. اولین پلیس که وظیفه‌اش حفظ جان مردم بود، ایجاد کردند، اولین سرباز نظامی در این کشور به دفاع از مرزها پرداخت و جانش را فدا کرد.
آمریکا به کدام گروه ها و شخصیت ها در عراق می خواهد حمله کند؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.12.2021
پایان ماموریت نیروهای ائتلاف بین المللی در عراق
نخست‌وزیر عراق تصریح کرد: عراق بهبودی و آرامش خود را به طور کامل بازمی‌یابد و جراحاتش بهبود می‌یابند و بلند می‌شود تا جایگاه خود را به لطف اراده ملتش به دست آورد، همسایگان،‌ براردان ما و جهان با اراده شما همراه هستند به صدای عراق گوش می‌دهند که از اعماق شما برمی‌خیزد، شما مردم عراق و تصمیم‌گیرنده هستید و شما صاحب کشورید.
الکاظمی بیان داشت: چند روز بعد شاهد خروج تمام نیروهای رزمی ائتلاف بین‌المللی از عراق در چارچوب توافقنامه استراتژیک با طرف آمریکایی خواهیم بود نقش آنها در زمینه مشورت دهی خواهد بود و این دال بر قدرت نیروی عراق در حفظ امنیت و ثبات ملت و توسعه آن در این زمینه است.
وی افزود: در میان درگیری‌ها و تلاش‌های سیاسی به وجود آمده در اثر انتخابات همه باید مطمئن شوند اجازه نخواهیم داد امنیت و ثبات شما نقض شود، به رغم تمام اختلافات، گروه‌های سیاسی و جریان‌های جدید و مستقل‌ها و نخبگان تصمیم‌گیرندگان این سرزمین هستند و بر امنیت کشور تاکید دارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала