نماینده آمریکا: زمان برای گفتگوهای وین رو به اتمام است، مگر ایران برنامه هسته‌ایش را آهسته کند

© Photo / IRNAرابرت مالی دیدار نماینده ویژه آمریکا در امور ایران
رابرت مالی دیدار نماینده ویژه آمریکا در امور ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.12.2021
اشتراک
رابرت مالی: نماینده ویژه آمریکا در امور ایران اعلام کرد اگر ایران برنامه هسته‌ایش را آهسته بکند زمان بیشتری خواهیم داشت. اگر با همین سرعت فعلی ادامه بدهند، زمان رو به اتمام است.
به گزارش اسپوتنیک، رابرت مالی در مصاحبه با الجزیره گفت: "ما نمی‌توانیم دست روی دست بگذاریم و برای مواجهه با دنیایی که ایران می‌خواهد برنامه هسته‌ایش را پیش ببرد آماده نباشیم. مشخص است که مجبوریم به چنین رویدادی پاسخ بدهیم و این همان کاری است که داریم انجام می‌دهیم."
کاخ سفید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.12.2021
کاخ سفید: آمریکا در صورت شکست مذاکرات، تدابیری برای محدود کردن درآمدهای ایران اتخاذ خواهد کرد
او با تاکید بر این که چارچوب زمانی برای گفت‌وگوهای وین، نامحدود و ابدی نیست گفت: "ما در اینجا با یک ساعت فنی و با یک مسئله زمان‌مند مواجه هستیم. اگر ایران برنامه هسته‌ایش را آهسته بکند زمان بیشتری خواهیم داشت. اگر با همین سرعت فعلی ادامه بدهند، زمان رو به اتمام است."
"ند پرایس"، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز تصریح کرد: "در حال حاضر تمرکز ما روی دیپلماسی است. ما کماکان معتقدیم که بازگشت متقابل به پایبندی برجام مثمرثمرترین روش است، اما داریم با نزدیکترین متحدانمان از جمله اسرائیلی‌ها درباره گزینه‌هایمان رایزنی می‌کنیم. داریم درباره این رایزنی می‌کنیم که چگونه می‌توان اطمینان حاصل کرد که ایران هرگز نمی‌تواند به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند."
وی اضافه کرد: "اگر رژیم ایران شک کند که ما ضعیف هستیم کاملاْ شگفت‌زده خواهند شد."
نشست کمیسیون مشترک برجام که با حضور نمایندگان ایران، گروه ۱+۴ و اتحادیه اروپا در هتل کوبورگ برگزار شد تا درباره متون پیشنهادی ایران گفت‌وگو شود، پایان یافته و در این نشست مقرر شد گفت‌وگوها در خصوص متون پیشنهادی در سطوح مختلف ادامه یابد.
این نشست در واقع ادامه دور هفتم گفت‌وگوها برای احیای مفاد برجام بشمار می‌رود که از دوشنبه گذشته (هشتم آذر) در وین آغاز شد.
در نشست امروز کمیسیون مشترک برجام، حاضران در خصوص نحوه ادامه گفت‌وگوها به بحث و تبادل نظر پرداختند. باقری کنی با تشریح مبانی پیشنهادات ایران، بر جدیت و حسن نیت ایران در گفت‌وگوها تأکید کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала