اومیکرون مسری ترین گونه ویروس کرونا است

© REUTERS / Phil Nobleاومیکرون مصری ترین گونه ویروس کرونا است
اومیکرون مصری ترین گونه ویروس کرونا است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.12.2021
اشتراک
دانشمندان ژاپنی در دانشگاه کیوتو به این نتیجه رسیدند که سویه اومیکرون، بیشتر از نوع دلتا از فردی به فرد دیگر منتقل می شود.
به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان ژاپنی با توجه به تاکید بر مسری بودن سویه اومیکرون به این نتیجه رسیدند که نگرانی متخصصان مبنی بر اینکه شکل جدید ویروس مسری تر است، جدی می باشد.
این محققان ژاپنی، داده‌های ژنومی کروناویروس متعلق به ساکنان استان گوتنگ در شمال آفریقای جنوبی را تجزیه و تحلیل کردند. مشخص شد که سویه اومیکرون انتقال آسان‌تری دارد و در عین حال بهتر از ایمنی می‌گریزد، فرق ندارد ایمنی در فرد بر اساس واکسن ایجاد شده باشد یا کرونا. با این وجود، این جهش در بروز ناشی از سویه جدید هنوز در افزایش میزان بستری شدن در بیمارستان منعکس نشده است، که نشان می دهد اومیکرون در صورت ابتلا راحت تر از سویه کلاسیک ویروس کرونا قابل تحمل است. بلومبرگ خاطرنشان می کند که نتایج مطالعه دانشمندان ژاپنی هنوز بررسی و در مجلات علمی منتشر نشده است.
علائم اصلی سویه اومیکرون ویروس کرونا معرفی شدند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.12.2021
علائم اصلی سویه اومیکرون ویروس کرونا معرفی شدند
گفتنی است با توجه به شیوع گسترده سویه جدید، میزان بروز اومیکرون در آفریقای جنوبی به حدود 20000 نفر در روز افزایش یافته است. پیش از آن، با وجود اینکه تنها 26 درصد از جمعیت به طور کامل واکسینه شده بودند، تعداد مبتلایان به کووید-19 در این کشور کم بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала