گیاهان گرمایش جهانی را ترمز می کنند

© Sputnik / Alexei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر گیاهان گرمایش جهانی را ترمز می کنند
گیاهان گرمایش جهانی را ترمز می کنند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.12.2021
اشتراک
یک گروه بین المللی از دانشمندان به رهبری متخصصانی از آزمایشگاه ملی لارنس و دانشگاه کالیفرنیا در برکلی (ایالات متحده آمریکا) دریافتند که گیاهان می توانند جلوی گرمایش جهانی را کاهش دهند اما به طور کامل آن را متوقف نمی کنند.
به گزارش اسپوتنیک، این مطلب در مقاله ای که در مجله Nature منتشر شده، گفته شده است.
محققان به این نتیجه رسیده اند که بین سال های 1982 تا 2020، فتوسنتز گیاهان 12 درصد افزایش یافته است. در همین مدت، غلظت جهانی دی اکسید کربن در جو زمین با حدود 17 درصد افزایش از 360 قسمت در میلیون (ppm) به 420 ppm افزایش یافت. افزایش سرعت فتوسنتز مربوط به حذف 14 پتاگرم کربن اضافی از جو زمین در هر سال است. این تقریباً برابر با مقدار کربنی است که تنها در سال 2020 از سوزاندن سوخت های فسیلی در سطح جهان منتشر می شود.
گرمایش جهانی و خظر غرق شدن شهرهای بزرگ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.11.2021
گرمایش جهانی و خظر غرق شدن شهرهای بزرگ
بیشتر کربن جذب شده توسط گیاهان بعداً از طریق تنفس به اتمسفر بازگردانده می شود. در نتیجه، گیاهان، از طریق فتوسنتز و جذب خاک، حدود یک سوم از انتشار دی اکسید کربنی را که هر دهه از سوختن سوخت های فسیلی به اتمسفر ساطع می شود، می گیرند.
بنابراین، تلاش برای کاهش انتشار دی اکسید کربن، که برای چندین دهه بیشتر از سایر گازهای گلخانه ای در جو باقی می ماند، برای جلوگیری از تغییرات فاجعه بار آب و هوا بسیار مهم است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала