سند اراضی ملی عسلویه به نام دولت ایران صادر شد

© Sputnikزلزله استان بوشهر را لرزاند
زلزله استان بوشهر را لرزاند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.12.2021
اشتراک
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر گفت: ۶۷۷۲ هزار هکتار از اراضی ملی این شهرستان برای جلوگیری از دخل و تصرف سنددار شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، محمد رضا بزرگمهر، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر افزود: در یک هفته اخیر برای ۶۷۷۲ هزار هکتار از اراضی ملی این شهرستان سند کاداستری صادر شده است.
وی ادامه داد: تا کنون ۱۹هزارو ۴۶۷ تا هکتار از اراضی ملی شهرستان بوشهر منجر به اخذ سند شده که گامی مهم و مؤثر برای پیشگیری از وقوع پدیده زمین خواری به شمار می‌رود.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر تصریح کرد: در مدیریت جدید سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، موضوع کاداستر در سند تحول قضایی مورد توجه قرار گرفت و به آن اولویت داده شد و ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مرتب پیگیر این موضوع است که طرح کاداستر به عنوان یک طرح مهمِ ملی هرچه سریع‌تر به اجرا درآید.
عضو شورای قضایی استان بوشهر، از جمله مزایای مهم حدنگاری را تشخیص حقوق مردم از حقوق دولت دانست و گفت: با پیگیری این طرح دیگر نیاز به استعلام نیست که اراضی متعلق به مردم یا منابع طبیعی است و سند وجود دارد.
وی با بیان اینکه افراد سودجو و فرصت طلب و غارتگر انفال دیگر اجازه دست درازی به بیت المال را پیدا نمی‌کنند، افزود: همچنین با کاهش حجم پرونده‌ها در دستگاه قضایی مواجه می‌شویم، زیرا بخش قابل توجهی از پرونده‌ها مربوط به اختلافات ملکی و تصرفات است که بین مردم و منابع طبیعی وجود دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала