تکنیک های کار با اینستاگرام

© AFP 2023 / Loic Venanceشیادی از درگذشت رئیس اینستاگرام خبر داده و حساب کاربری او در این شبکه اجتماعی را مسدود کرد
شیادی از درگذشت رئیس اینستاگرام خبر داده و حساب کاربری او در این شبکه اجتماعی را مسدود کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.12.2021
اشتراک
امروزه هر فردی که یک گوشی هوشمند داشته باشد قطعا با اینستاگرام و فضای آن آشناست. در ایران بیشتر جوانان وقت خود را در این شبکه اجتماعی محبوب می گذرانند.
شاید بتوان گفت گسترده‌ترین پلتفرم اجتماعی دنیا که برای راه‌اندازی یک کسب و کار اینترنتی مناسب است اینستاگرام بوده و هنوز بهتر از آن وجود ندارد. اینستاگرام‌مارکتنیگ برای خود دنیایی دارد؛ چون کارهای زیادی می‌توانید در این شبکه مجازی انجام دهید و محصولات خود را در پیشرفته‌ترین شکل بازاریابی کنید. همچنین در رسانه اینستاگرام بهترین فعالیت‌های درآمدزای اینترنتی مانند اینفلوئنسری را می‌توانید انجام دهید که دست کمی از فعالیت‌هایی چون بلاگری ندارد. اما اگر دوست دارید بدانید که چطور می‌توان محصولات را در اینستاگرام معرفی کرد و به فروش رساند ادامه مطلب را بخوانید.

اینستاگرام بهترین نمایش را از محصولات ارائه می‌دهد. ترفندهای متنوعی مثل پست، استوری، IGTV و لایو بهترین آپشن‌های اینستاگرامی برای نمایش و بولد کردن یک محصول هستند تا کاربران بیشتر آن را بشناسند و به خرید و استفاده ترغیب شوند؛ به این ترتیب کسب و کار اینترنتی شما رونق پیدا می‌کند. در زیر ترفندهای بازاریابی محصولات در اینستاگرام را بخوانید. "کسب درآمد از اینستاگرام بدون سرمایه، یکی از روش‌های جذاب کسب درآمد از اینترنت است. اینستاگرام با بیش از ۲۴ میلیون کاربر ایرانی محبوب‌ترین شبکه اجتماعی در ایران شناخه شده‌است. ابتدا به این برنامه به عنوان راهی برای کسب درآمد توجهی نشده بود و کاربران آن این برنامه را تنها به عنوان سرگرمی و برقراری ارتباط‌های دوستانه می‌شناختند؛ تا اینکه این برنامه بیشتر شناخته شد و کاربران با آپلود عکس از کسب و کار خود راه تبلیغات اینترنتی از طریق اینستاگرام را پیدا کردند."

تنوع محصولات خود را در اینستاگرام نشان دهید.

تمام گزینه‌های محصولاتتان را در قالب‌های مختلف مثل پست یا استوری نمایش دهید؛ بنابراین مشتریان شما با مجموعه‌ای از رنگ‌ها، اندازه‌ها و جنس‌های مختلف روبه‌رو هستند و هر کدام را که بخواهند می‌توانند انتخاب کنند.

به‌طور مداوم از محصولات خود پست بگذارید.

اگر می‌خواهید کسب و کار اینترنتی پایداری داشته باشید درمورد محصولات خود به‌طور منظم پست ایجاد کنید؛ مثلاً یک روز خاص از هفته را در نظر بگیرید تا برای مخاطبانتان جا بیفتد که فلان روز در هفته منتظر پست جدید شما باشند. داشتن یک برنامه زمانی مناسب در پست‌گذاری باعث ایجاد ارتباط مستحکم با فالوورهای شما می‌شود.

از نکات برجسته استوری را برای نمایش محصولات استفاده کنید.

استوری بعد از 24 ساعت ناپدید می‌شود؛ اما می‌توانید استوری‌هایتان را به شکل منحصر ایجاد کنید تا نکات مثبت محصول را بولد کنید تا بیشتر به چشم بیایند؛ همچنین اگر خیلی اهمیت دارد می‌توانید از آپشن هایلایت کردن برای نمایش محصولات استفاده کنید. این یکی از سیاست‌های تقویت کسب و کار اینترنتی محسوب می‌شود.

مرتب فضای تهیه محصولات خود را با استوری نشان دهید.

سعی کنید هر از گاهی اتاق و میز کار خود را که با آن مشغول آماده کردن محصولات خود برای انتشار در اینستاگرام هستید در استوری به کاربران نشان دهید؛ با این کار به آن‌ها ثابت می‌کنید که تمام تلاش‌های شما به خاطر آن‌هاست در نتیجه به شما اعتماد می‌کنند.

از پس‌زمینه استفاده کنید.

حفظ یک کسب و کار ایینترنتی به خلاقیت و ابتکار عمل نیاز دارد. به این فکر کنید که چه رنگ‌ و بافت‌هایی به نمایش محصولات شما کمک می‌کند؛ مثلاً صفحه سفید آن را بهتر نشان می‌دهد یا یک زمینه رنگی و طرح‌دار؟ برای ایجاد پس‌زمینه می‌توانید یک پارچه یا حتی میز را برای نمایش کالا در استوری به کار ببرید.

پست‌های محصولات شما که مشتریانتان پست کرده‌اند را در صفحه خود به اشتراک بگذارید.

وقتی مشتریان محصول شما را در قالب پست و ویدیو منتشر می‌کنند با اجازه و جلب رضایت خودشان آن پست یا استوری را در پیج خود منتشر کنید؛ این کار باعث می‌شود تا کسب و کار اینترنتی شما بیشتر شناخته شده و محبوبیت برندتان افزایش پیدا کند.

روش استفاده از محصولات آموزش‌ دهید.

یکی از بهترین راه‌های اعتمادسازی کاربران و ارتباط‌گیری بیشتر با آن‌ها برگزاری کلاس‌های آموزشی درباره استفاده از محصول است؛ این کار را می‌توانید در قالب پست‌های IGTV انجام دهید.

کاربران را به تعامل و ارتباط‌گیری تشویق کنید.

اینستاگرام مارکتینگ بر پایه تعامل و ارتباط پویا استوار است؛ بنابراین هر از گاهی در استوری‌های خود تیکت سؤال ایجاد کنید؛ با این ترفند هم خودتان را بهتر مطرح می‌کنید و دیگران با شما آشنا می‌شوند هم زمینه‌ای فراهم می‌شود تا افراد بیشتر درباره برند شما آگاه شوند در نتیجه با اطمینان خاطر بیشتر به خرید بپردازند.

تکنیک‌های راه‌اندازی یک وبلاگ برای داشتن یک کسب و کار اینترنتی

در کنار کار و کسب درآمد در اینستاگرام با دنیای دیگری از شبکه مجازی تحت عنوان بلاگری مواجه هستیم. اگر تلاش کنید و بتوانید خود را به‌عنوان یک وبلاگ‌نویس باتجربه و خبره معرفی می‌کنید می‌توانید در این زمینه کسب و کار اینترنتی موفقی داشته باشید و سر و صدای زیادی به پا کنید؛ علاوه بر آن درآمد زیادی عایدتان می‌شود. اما چند نکته برای کسب درآمد از وبلاگ‌نویسی در زیر آورده شده است:

فعالیت در بازاریابی وابسته

سعی کنید به فعالیت‌های بازاریابی وابسته یا همان فروش مشارکتی در وبلاگ خود مشغول شوید؛ برای مثال توجه کارفرمایان و برندهای معتبر را به خود جلب کنید و با تبلیغ خدمات آن‌ها پورسانت‌های رؤیایی و باورنکردنی در ماه بگیرید!

استفاده از تبلیغات بنری

در زمینه بازاریابی محصولات تبلیغات بنری را به وبلاگ خود اضافه کنید. معمولاً این تبلیغات در بالای وبلاگ یا حاشیه‌های کناری قرار می‌گیرند.

استفاده از پست‌های متنی

یکی دیگر از انواع تبلیغاتی که می‌توانید در وبلاگ انجام دهید ایجاد مقاله یا پست متنی است؛ تولدی محتوای نوشتاری در وبلاگ‌هایی که از خوانندگان زیادی برخوردارند و پرطرفدار هستند بهترین روش برای رونق دادن به کسب و کار اینترنتی است.

نتیجه‌گیری

نمی‌توان گفت بهترین روش کسب و کار اینترنتی کدام است چون شیوه‌های زیادی وجود دارد؛ اما اینستاگرام مارکتینگ و بلاگری هنوز هم پردرآمدترین مشاغل آنلاین دنیا به شمار می‌آیند. انجام فعالیت‌هایی مانند اینفلوئنسری در اینستاگرام یا وبلاگ به این صورت است که تعداد زیادی کاربر تحت تأثیر ایده و تصمیمات شما قرار می‌گیرند و خط فکری شما را دنبال می‌کنند؛ بنابراین باید خیلی توانمند باشید بتوانید از این طریق پول دربیاورید. اما جای نگرانی نیست؛ با تلاش می‌توان به این مرحله رسید!
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала