بمباران های مکرر یمن توسط جنگنده‌های ائتلاف سعودی

© Photo / IRNAبمباران یمن
بمباران یمن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.12.2021
اشتراک
منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند، جنگنده بمب افکن‌های ائتلاف سعودی طی ساعات گذشته ۴۵ بار مناطق مختلف یمن از جمله صنعا پایتخت این کشور را بمباران کردند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، جنگنده بمب افکن‌های ائتلاف سعودی ۲۳ بار شهرستان‌های الجوبه، الوادی و الصرواح استان مأرب را بمباران کردند.
حمله موشکی شبه نظامیان حوثی یمن به ریاض - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.12.2021
حمله موشکی شبه نظامیان حوثی یمن به ریاض
بر اساس این گزارش، جنگنده‌های ائتلاف سعودی همچنین ۲۲ بار مناطقی در استان الجوف و الحدیده و همچنین صنعا را هدف قرار دادند.
همچنین در حمله توپخانه ارتش عربستان سعودی به منطقه مرزی الرقو واقع در استان صعده در شمال یمن، یک زن کشته و هفت تن دیگر از جمله یک مهاجر آفریقایی زخمی شدند.
طی روزهای اخیر حملات هوایی ائتلاف سعودی به مناطق مختلف یمن از جمله صنعا پایتخت این کشور افزایش یافته و تاکنون ده‌ها غیرنظامی در این حملات کشته شدند.
در یمن از سال 2011 درگیری داخلی ادامه دارد. در یک طرف این درگیری نیروهای جنبش شیعه " انصارالله" و در طرف دیگر آن ارتش دولتی و شبه نظامیان وفادار به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور یمن قرار دارند که مورد حمایت جامعه بین المللی است. از سال 2015 ائتلاف کشورهای عربی به ریاست عربستان سعودی پشتیبانی نظامی از نیروهای دولتی یمن را برعهده دارد. ایران از جنبش انصارالله که صنعا پایتخت یمن و بخش قابل توجهی از کشور را تحت کنترل دارد، پشتیبانی می کند.
نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات ائتلاف سعودی به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала