بایدن به خاطر ملایمت با روسیه ناتو را خشمگین کرد

© AP Photo / Patrick Semansky جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا
 جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.12.2021
اشتراک
خبرگزاری بلومبرگ به نقل از یک دیپلمات معرفی نشده گزارش داد که کشورهای اروپای شرقی از پیشنهاد جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای آغاز گفتگو بین روسیه و ناتو بر سر اوضاع پیرامون اوکراین انتقاد کرده اند.
به گزارش اسپوتنیک، طوری که خبرگزاری بلومبرگ خاطرنشان می کند، چنین پیامی توسط رهبران چند کشورعضو اتحادیه آتلانتیک شمالی دریافت شده است. مخاطب این نشریه تصریح کرد که "دولت یکی از کشورها از موضع واشنگتن که می خواهد روابط خود با مسکو را بهبود بخشد، خشمگین شد".
جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.12.2021
عقب نشینی بایدن در برابر پوتین
این منبع گفت: "آنها خواستار شفاف سازی فوری در مورد برنامه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا هستند.
در مطلب منتشره آمده است که "جناح شرقی" ناتو نگران است که مذاکرات با روسیه از نظر تضمین‌های سیاسی و محدود کردن آزادی عمل ائتلاف آتلانتیک شمالی به چه عقب نشینی هایی منجر شود.
روسیه بارها اتهامات "تجاوز" را رد کرده و تاکید نموده است که قصد ندارد به کشوری حمله کند. کرملین معتقد است که غرب از چنین اظهاراتی به عنوان بهانه ای برای قرار دادن تجهیزات نظامی بیشتر ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه استفاده می کند.
7 دسامبر، گفتگوی آنلاین بین ولادیمیر پوتین و جو بایدن، روسای جمهور روسیه و ایالات متحده انجام شد که حدود دو ساعت طول کشید. در این دیدار، رهبر روسیه به همتای آمریکایی خود گفت که ادامه پیشروی ناتو به سمت شرق و استقرار سلاح های تهاجمی در اوکراین "خط قرمز" برای مسکو است. بایدن به نوبه خود تهدید کرد که واشنگتن کمک نظامی بیشتری به کی یف ارائه داده و جناح شرقی این بلوک نظامی را تقویت خواهد کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала