ایران ۸۰ تن سیرابی به ویتنام صادر کرد

CC BY 4.0 / IRNA / سیرابی
سیرابی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.12.2021
اشتراک
رییس شبکه دامپزشکی شهرستان طرقبه شاندیز (بینالود) گفت: طی هفته جاری ۸۰ هزار و ۴۱۵ کیلوگرم سیرابی منجمد گاوی از این شهرستان به کشور ویتنام صادر شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، علیرضا قدرتی، رییس شبکه دامپزشکی شهرستان طرقبه شاندیز (بینالود) در این خصوص افزود: این محصول توسط بخش خصوصی فعال در حوزه دام و طیور تولید شده که بعد از فرآوری های لازم زیر نظر دامپزشکی و با صدور گواهی حمل بهداشتی قرنطینه ای صادر شده است.
وی ادامه داد: صادرات مازاد این نوع محصولات ارز آوری خوبی برای کشور دارد و سبب رشد و توسعه حوزه تولیدات دامی می‌شود.
رییس شبکه دامپزشکی شهرستان طرقبه شاندیز (بینالود) گفت: دامپزشکی با نظارت های بهداشتی و فراهم کردن زمینه های لازم از نظر تطبیق کیفیت و سلامت محصولات تولیدی با استانداردهای موجود، نقش خود را در زمینه افزایش صادرات و پیشرفت اقتصادی منطقه ایفا می کند.
وی افزود: شهرستان طرقبه شاندیز از نظر تولید بسیاری از محصولات دام و طیور در رتبه های اول و دوم استانی قرار دارد و زمینه نظارتهای دامپزشکی بر این محصولات فراهم شده و اقلام بسیاری در این زمینه به کشورهای خارجی از جمله جنوب شرق آسیا صادر شده‌اند.
قدرتی ادامه داد: در مجموع بینالود با ۶۰ هزار راس دام سبک و سه هزار و ۷۰۰ راس دام سنگین در رتبه ۱۲ استان از نظر تعداد دام قرار دارد، همچنین ۱۸ واحد مرغداری گوشتی و ۵۳ واحد مرغ تخم گذار در این شهرستان فعالیت می‌کنند.
بر اساس آمار دستگاههای خدماتی شمار ساکنان شهرستان طرقبه شاندیز حدود ۸۰ هزار نفر است که این تعداد در ۲ شهر طرقبه و شاندیز و ۴۰ روستای دارای دهیاری سکونت دارند، همچنین در مجموع ۱۵ آبادی طرقبه شاندیز، روستای هدف گردشگری محسوب شده و ییلاقی و گردشگرپذیر هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала