۵۱% اسرائیلی‌ها از حمله به ایران بدون چراغ سبز آمریکا حمایت می‌کنند

© Sputnik / Kristina Afanasyeva /  مراجعه به بانک تصاویر دستاورد جدید اسرائیل در زمینه صادرات تسلیحات
دستاورد جدید اسرائیل در زمینه صادرات تسلیحات - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.12.2021
اشتراک
نظرسنجی جدید موسسه دموکراسی اسرائیل نشان می‌دهد که اکثریت اسرائیلی‌ها از حمله به ایران حمایت می‌کنند، حتی اگر این حمله از سوی ایالات متحده چراغ سبز دریافت نکرده باشد.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس نظرسنجی جدید موسسه دموکراسی اسرائیل، ۵۴ درصد از پاسخ دهندگان ایران را تهدیدی برای موجودیت اسرائیل می‌دانند. حدود یک چهارم از پاسخ دهندگان ایران را به عنوان یک "خطر متوسط" و ۱۳ درصد آن را تنها یک "خطر کوچک" می‌دانند.
وزارت دفاع آمریکا   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.12.2021
پنتاگون در مورد خبر گفتگو با اسرائیل درباره برگزاری رزمایش‌ مقابله با ایران اظهار نظر نکرد
به نقل از تایمز اسرائیل، این نظرسنجی نشان می‌دهد که در مجموع، ۵۱ درصد از اسرائیلی‌ها موافق هستند که اسرائیل می‌تواند حتی بدون دریافت "چراغ سبز" از واشنگتن به ایران حمله کند و تنها کمتر از یک سوم (۳۱ درصد) از چنین اقدامی بدون تأیید آمریکا حمایت نمی‌کنند.
در مورد هر دو سوال، تهدید ایران برای اسرائیل و حمله به ایران بدون حمایت آمریکا، شکاف زیادی بین نظرات مصاحبه شوندگان یهودی و عرب وجود داشت.
در حالی که اکثریت غالب (۶۲٪) یهودیان اسرائیلی فکر می‌کنند که ایران یک خطر وجودی است، تنها اقلیتی از اسرائیلی‌های عرب (۱۹٪) موافق این نظریه هستند؛ و در حالی که اکثریت اسرائیلی‌های یهودی (۵۸ درصد) موافق بودند که رضایت آمریکا برای حمله ضروری نیست، تنها ۱۸ درصد از اسرائیلی‌های عرب این موضوع را تایید کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала