وزارت خارجه روسیه: برای احیای برجام تلاش می کنیم

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiyسرگی ریابکوف
سرگی ریابکوف - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.12.2021
اشتراک
وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای در خصوص دیدار سرگی ریابکوف و علی باقری کنی نوشت که ریابکوف بر عزم روسیه برای تلاش در احیای برجام تاکید می کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از وزارت خارجه روسیه، سرگی ریابکوف مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه در نشستی با علی باقری کنی معاون وزیر امور خارجه ایران، درخصوص وضعیت پیرامون مذاکرات برای احیای برجام در وین گفت و گو کرد.
در این دیدار، توجه طرف های ایرانی و روس به وضعیت مذاکرات برای احیای برجام که ۶ دور آن در وین برگزار شده، تمرکز داشته است.
میخاییل اولیانوف، نماینده روسیه نزد سازمان های بین المللی در وین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.12.2021
نماینده روسیه: اختلافات در وین قابل حل است
معاون وزیر خارجه روسیه بر حمایت کشورش برای حفظ و احیای برجام و آمادگی برای ادامه تلاش های لازم در وین بطور فشرده تاکید کرد.

علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران همچنین بعد از دیدار با ریابکوف در گفت و گویی با ایرنا بیان داشت که مذاکرات وین از روز پنجشنبه هفته جاری از سر گرفته می شود و افزود پیشنهادهای مطرح شده از سوی ایران می تواند روند مذاکرات را بطور جدی به سمت پیشرفت هدایت کند.
وی خاطر نشان کرد: برای این که در این مقطع بتوانیم گفت و گوها را با شتاب بیشتری به پیش ببریم، لازم دیدم که با مقامات روسیه رایزنی هایی داشته باشیم تا در روز پنجشنبه هفته جاری در فضایی سازنده و رو به جلو، مذاکرات را ادامه دهیم.
معاون وزیر خارجه ایران گفت : در دور جدید گفت و گوهای وین بارها با روسیه رایزنی داشتیم و این تعامل را با طرف چینی هم داشته ایم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала