هشدار درباره خطر ارتباطات 5G در آمریکا

© Depositphotos.com / MarkoAliaksandr5 جی
5 جی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.12.2021
اشتراک
پارازیت های ناشی از ارتباطات5 جی (5G) می تواند بر تجهیزات هواپیما تأثیر منفی بگذارد و برای ایمنی در هواپیمایی کشوری خطر ایجاد کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری رویترز ، کارشناسان اداره هوانوردی فدرال آمریکا (FAA) به شرکت های هواپیمایی و اپراتورهای مخابراتی در مورد خطرات احتمالی استاندارد نسل پنجم هشدار داده اند. کارشناسان بر این نگرانی تاکید کرده اند که پارازیت های ناشی از ارتباطات 5G می تواند بر تجهیزات حیاتی هواپیما مانند ارتفاع سنج های رادیویی تأثیر بگذارد. FAA توصیه می‌کند که دستورالعمل‌های پرواز هواپیماها و هلیکوپترها را برای در نظر گرفتن تأثیر استانداردهای جدید ارتباطات، بازبینی کند.
آسیب به 20 برج 5 جی از ترس شیوع کرونا در بریتانیا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.04.2020
آسیب به 20 برج 5 جی از ترس شیوع کرونا در بریتانیا
در یکی از اسناد گفته شده است که تأثیر ارتباطات 5G بر تجهیزات هواپیما می تواند به ویژه در فاصله کوتاهی از زمین - در هنگام برخاستن یا فرود - قوی باشد. در همان زمان، کارشناسانی که به خطر استاندارد جدید اشاره می کنند، ابراز امیدواری کردند که "استاندارد 5G و هوانوردی بدون خطر همزیستی کنند."
خبرنگاران خاطرنشان کردند که FAA، کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) و کاخ سفید به بحث در مورد محدودیت های 5G در حمل و نقل هوایی با نمایندگان این صنعت ادامه خواهند داد. متخصصان این نهاد می‌گویند در آینده، موقعیت‌ها و مناطق خاصی که استفاده از 5G می‌تواند بر تجهیزات هواپیماها تأثیر بگذارد، شناسایی خواهد شد.
یکی از اپراتورهای ایالات متحده آمریکا به نام Verizonخاطرنشان کرد که هیچ مدرکی مبنی بر اینکه انتقال داده از طریق 5G با استفاده از طیف باند C، تهدیدی برای هوانوردی باشد وجود ندارد. این شرکت همچنین خاطرنشان کرد که قصد دارد 5G را با استفاده از باند C در ژانویه 2022 راه اندازی کند تا در سه ماهه اول سال تا صد میلیون آمریکایی را به این شبکه متصل کند.
در نوامبر 2020، کارشناسان کمیسیون فنی رادیویی ایالات متحده برای هوانوردی (RTCA) خطر واقعی شبکه های ارتباطی 5G را هنگام تعامل با حمل و نقل هوایی را اعلام کردند. تری مک وینز، رئیس RTCA گفت: "ما باید اطمینان حاصل کنیم که سیستم‌های حیاتی لازم برای هواپیمایی محافظت می‌شوند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала