قرقاش: تحریم های اضافی، راه حل مسأله هسته‌ای ایران نیست

© AP Photo / Kamran Jebreiliدرخواست امارات از سازمان ملل
درخواست امارات از سازمان ملل  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.12.2021
اشتراک
مشاور سیاسی رئیس امارات: ابوظبی امیدوار است گفتگوهای وین موفقیت آمیز باشد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه انگلیسی‌زبان "نشنال"، انور قرقاش، مشاور سیاسی رئیس امارات متحده عربی اظهار داشت که ابوظبی امیدوار است گفتگوهای وین موفقیت آمیز باشد و این روند نیز به نوبه خود به نوعی توافق برای برگزاری مذاکرات منطقه‌ای منجر شود که کشورهای بیشتری را در بر می‌گیرد.
مشاور سیاسی رئیس امارات در ادامه گفت: "تهدید به اعمال تحریم های بیشتر راه حل مناسبی برای حل مسائل مربوط به برنامه هسته ای ایران نیست. حتی اگر مذاکرات وین به نتیجه نرسد؛ وی خواهان اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران نیست چرا که در حال حاضر هم به اندازه کافی تحریم علیه این کشور وضع شده است.
وزارت خزانه داری آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.12.2021
آمریکا تحریم‌های جدیدی را در چارچوب اجلاس سران برای دموکراسی اعلام می‌کند
راه پیشروی ما دیپلماسی است اما در عین حال، زمان زیادی نداریم و این مایه نگرانی در زمینه هسته‌ای است. ایران می‌تواند در مسائل منطقه‌ای تلاش بیشتری انجام بدهد، به ویژه درباره آتش‌بس در یمن. آنها فشار بسیار اندکی روی حوثی ها برای حصول آتش‌بس اعمال می‌کنند. با توجه به فضای جدید گفت‌وگو محور در منطقه، ایران باید محیط جدید را درک کند و نقش سازنده‌تری چه در مسئله یمن و یا در مسئله لبنان و عراق ایفا کند".
گفتنی است، روز 9 دسامبر (پنج‌شنبه)، چند مقام وابسته به دولت واشنگتن، گفتند که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در تدارک اقداماتی برای تشدید روند اعمال تحریم‌های ضدایرانی است.
به ادعای این منابع که به وزارت خانه‌های خارجه و خزانه داری آمریکا وابسته هستند؛ دولت واشنگتن قرار است هفته آینده یک هیئت عالی رتبه را که در میان آنها رئیس دفتر کنترل دارایی‌های وزارت خارجه آمریکا (اوفک) هم حضور دارد؛ به امارات بفرستد تا به بانک‌ها، شرکت‌های نفتی و دیگر شرکت‌های خصوصی این کشور هشدار دهد که ایالات متحده به معاملاتی که با تحریم‌ها سازگار نیست، توجه و نظارت دارد و اگر روند تعامل با ایران ادامه یابد، این بانک‌ها و شرکت‌ها با خطرات بسیار جدی روبه‌رو خواهند شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала