کشتی "دونباس" نیروی دریایی اوکراین به سمت تنگه کرچ در حال حرکت است+ عکس

© Photo / Border Service of the Federal Security Service of the Russian Federation in Crimea کشتی نظامی اوکراین
 کشتی نظامی اوکراین   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.12.2021
اشتراک
این کشتی درخواست تغییر مسیر را نادیده گرفته است.
به گزارش اسپوتنیک، کشتی "دونباس" نیروی دریایی اوکراین به سمت تنگه کرچ در حال حرکت است و درخواست تغییر مسیر را نادیده گرفته است.
روز 9 دسامبر در ساعت 09.12 به وقت محلی، کشتی کنترلی " دونباس" نیروی دریایی اوکراین، از بندر "ماریوپل" شناوری خود به سمت تنگه "کرچ" را آغاز کرد. مدتهاست که اوکراین اجازه عبور از کانال "کرچ – ینیکالسکی" را دریافت نکرده است.
کشتی "دونباس" در سال 1969 میلادی در کارخانه کشتی سازی "شتینسکی" لهستان به عنوان کارگاه شناور نیروی دریایی اتحاد شوروی پروژه 304 (کد ناتو " آمور") ساخته شد. این شناور " ام-9" نامیده شد. پس از تقسیم ناوگان دریای سیاه اتحاد جماهیر شوروی، جزئی از نیروی دریایی اوکراین شد و نام آن به " کراسنودون" و شماره عرشه "یو 803" تغییر کرد. در سال 2001 میلادی به "دونباس" تغییر نام داد و شماره عرشه آن " U500"، شد.
در سرویس فدرال امنیت فدراسیون روسیه گفته شد:"در ساعت 13.45 به وقت محلی، کشتی گارد ساحلی سرویس فدرال امنیت روسیه در باره "رعایت قانون شناوری روسیه" به این کشتی هشدار داد. جواب "قصد عبور از تنگه کرچ را ندارد" دریافت شد.
هم‌اکنون، کشتی "دونباس" در 18 میل دریایی از تنگه کرچ قرار دارد. درخواست تغییر مسیر را به انجام نمی رساند. این نوع رفتار تهدیدی برای امنیت شناوری است".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала